Política

Una dona serà la nova número dos del Vaticà

Francesc nomena per primer cop una religiosa per al càrrec

El papa tornarà al desembre a l’illa de Lesbos

El papa Francesc va nomenar dijous la monja i politòloga italiana Raffaella Petrini, de 52 anys, secretària general de la Governació de l’Estat de la Ciutat del Vaticà, fet que la converteix en la “número dos” de l’executiu vaticà i la primera dona a ocupar aquest càrrec.

La religiosa serà l’encarregada de supervisar les tasques administratives, especialment les relacionades amb els museus del Vaticà, el servei postal i la policia. Aquesta feina la feia tradicionalment un bisbe, segons el web National Catholic Reporter.

Petrini, que fins ara era oficial de la Congregació per a l’Evangelització dels Pobles, va néixer a Roma el 1969 i pertany a la congregació de les germanes franciscanes de l’eucaristia. És llicenciada en ciències polítiques per la Universitat Internacional Lliure de Guido Carli i doctora per la Universitat Pontifícia Sant Tomàs d’Aquino, on actualment exerceix com a docent d’economia del benestar i sociologia dels processos econòmics.

Aquest nomenament, amb què Francesc intenta donar visibilitat a la feina de les dones a l’Església, s’afegeix a l’elecció, l’agost passat, de sis expertes laiques per al Consell d’Economia i al nomenament de diverses científiques com a membres de la Pontifícia Acadèmia de les Ciències, inclosa Emmanuelle Marie Charpentier, fundadora i directora de la Unitat Max Planck per a la ciència dels patògens a Berlín i premi Nobel de química el 2020.

D’altra banda, el Vaticà va anunciar ahir que el papa viatjarà del 2 al 6 de desembre a Xipre, Grècia, on tornarà a visitar l’illa de Lesbos, símbol de l’arribada de migrants a Europa.

Serà el seu tercer viatge oficial enguany, després de l’aturada de la pandèmia, l’any passat. Francesc aterrarà primer a Xipre i, posteriorment, es desplaçarà a Atenes, en un viatge marcat per la qüestió migratòria, i de la capital grega a l’illa de Lesbos, que ja va visitar el 2016.

Bisbes francesos: “Els abusos van ser sistèmics”

Redacció

Els bisbes francesos van reconèixer ahir la responsabilitat institucional de l’Església catòlica en els milers de casos d’abusos sexuals perpetrats en el seu si, tot admetent la “dimensió sistèmica” d’aquests delictes. Aquests actes van ser possibles per un “context general, modes de funcionament, mentalitats i pràctiques dins de l’Església”, segons va indicar el president de la Conferència Episcopal francesa, Éric de Moulins-Beaufort. “Aquesta responsabilitat implica un deure de justícia i reparació”, va subratllar el prelat, en el marc de l’assemblea dels bisbes centrada en les agressions denunciades per una comissió independent, que va calcular en més de 216.000 els casos des del 1950. Si es tenen en compte els abusos comesos per laics que treballaven en àmbits religiosos, la xifra s’eleva fins als 330.000, segons la comissió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Jaume Butinyà i Junqueras presenten el projecte dels republicans per Banyoles

banyoles

El PP descarta adoptar mesures contra Albiol

Barcelona
Israel

Aprovada la llei que protegeix Netanyahu davant els tribunals

Barcelona

El dia que la repressió a l’1-O va reblar el clau

barcelona
RAFAEL BERNABÉ PÉREZ
CAP DE L’OPOSICIÓ A LES FRANQUESES DEL VALLÈS (IMAGINA ESQUERRA EN COMÚ)

“El municipi va catorze anys endarrerit i té una administració dels noranta”

LES FRANQUESES DEL VALLÈS

Interior suma vuit nous agents de Mossos d’Esquadra a la Selva interior

riells i viabrea
Estat espanyol

Dimiteix la directora de la Guàrdia Civil

Barcelona
Memòria Democràtica

L’exèrcit oblidat de Robert Capa en seixanta fotos

Barcelona
regne unit

Johnson afirma “amb la mà al cor” que no va mentir deliberadament al parlament sobre el ‘Partygate’

BARCELONA