Política

Moscou reforça els contingents desplegats a Bielorússia

Arriben més caces a la frontera amb Ucraïna

Minsk sosté que venen per fer exercicis i critica la “histèria” aliada

Un esquadró de caces rus­sos Su-25CM va ater­rar ahir en ter­ri­tori bie­lorús per par­ti­ci­par en les mani­o­bres mili­tars con­jun­tes de la Unió Esta­tal Rússia-Bie­lorússia, que han des­per­tat el recel de l’OTAN enmig de la tensió mili­tar amb Ucraïna.

Els avi­ons van recórrer més de 7.000 quilòmetres des de l’Extrem Ori­ent rus fins a un aeròdrom a la regió bie­lo­russa de Brest, que limita amb Ucraïna i Polònia. Els apa­rells s’afe­gei­xen a la dot­zena de caces de quarta gene­ració Su-35 i als sis­te­mes de defensa antiaèria de llarg abast S-400 que van arri­bar diven­dres a Brest.

La por­ta­veu de la Casa Blanca, Jen Psaki, va denun­ciar dijous que Rússia ja ha des­ple­gat 5.000 sol­dats rus­sos a la fron­tera entre Ucraïna i Bie­lorússia, i que pla­neja ele­var aquest nom­bre fins als 30.000 sol­dats. “Això és clara­ment una esca­lada del con­flicte, i no una deses­ca­lada”, va retreure.

Was­hing­ton va anun­ciar, dime­cres, l’envi­a­ment de 3.000 sol­dats a països ali­ats fron­te­rers amb Ucraïna, tot i que no con­si­dera ara “immi­nent” la invasió russa. El pri­mer con­tin­gent va arri­bar aquesta set­mana a Polònia. Pel seu cantó, el govern bie­lorús va qua­li­fi­car de “ridícules” les sos­pi­tes sobre una agressió a Ucraïna durant les mani­o­bres mili­tars amb Rússia, que arren­ca­ran el 10 de febrer, i va lamen­tar la “histèria” que han des­fer­mat a Occi­dent els exer­ci­cis “defen­sius” amb Rússia.

Ges­ti­ons diplomàtiques

Men­tres­tant, el pre­si­dent francès, Emma­nuel Macron, va par­lar ahir amb el britànic Boris John­son i amb el cap de l’OTAN, Jens Stol­ten­berg, abans de viat­jar demà a Mos­cou i Kíev per mirar de des­en­ca­llar la crisi. Macron va des­ta­car la importància de “man­te­nir el diàleg per a una deses­ca­lada”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.