Política

Rússia busca voluntaris per crear nous batallons a Ucraïna

Aquesta crida també afecta alguns dels territoris ucraïnesos ocupats pels russos, com és el cas de Crimea

S’ofereixen salaris que van des dels 3.750 fins als 6.000 euros al mes

El Govern de Rússia ha començat a fer crides per “mobilitzar voluntaris” a cadascun dels seus territoris i crear nous batallons amb què continuar la seva invasió d’Ucraïna, segons pública el grup d’experts nord-americà Institut de la Guerra (ISW, pels seus sigles en anglès)

Segons aquest organisme, el Kremlin “probablement va ordenar als “subjectes federals” (regions) que formessin batallons de voluntaris per participar a la invasió russa d’Ucraïna, en lloc de declarar una mobilització parcial o total a Rússia”.

L’ISW cita el corresponsal de guerra i blocaire rus Maksim Fomin, que va declarar que Rússia ha començat una “mobilització de voluntaris” i això implica que “cada regió ha de generar almenys un batalló de voluntaris.

Aquesta crida també afecta alguns dels territoris ucraïnesos ocupats pels russos, com és el cas de Sebastopol, a la península de Crimea, controlats per Rússia des del 2014.

A més, es tracta de reclutar i incentivar financerament els que s’allistin per formar nous batallons, per tal que aquesta mesura no sigui interpretada com una “mobilització basada en el servei militar obligatori”, cosa que implicaria l’activació de tots els reservistes a Rússia.

Segons el grup d’experts, els mitjans russos van informar que els funcionaris regionals recluten homes de fins a 50 anys (o 60 per a algunes especialitats militars) amb contractes de sis mesos i ofereixen salaris de mitjana de 220.000 a 350.000 rubles al mes (aproximadament d’uns 3.750 a 6.000 dòlars).

Les regions de la Federació Russa ofereixen a més un bonus d’allistament immediat d’una mitjana de 200.000 rubles (aproximadament 3.400 dòlars) emesos pel pressupost d’aquestes entitats regionals, a més de beneficis socials per als militars i les famílies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

MUNICIPALS

Juli Fernández (PSC), disposat a fer que Palafrugell “torni a ser un referent”

palafrugell

Balcells anuncia un nou hospital a Mataró sense data d’obertura

Barcelona
MUNICIPALS

Marc Vidal encapçalarà Millorem Regencós En Comú

regencós (baix empordà)

Xavier Vinyoles torna a encapçalar la llista d’ERC a Bescanó

Bescanó
Política

Aragonès demana a JxCat que mogui fitxa i digui un nom per rellevar Borràs

BARCELONA

L’ANC redobla l’aposta per la via unilateral

barcelona

Rússia assumeix durant un mes la presidència de torn del Consell de Seguretat de l’ONU

Barcelona

El Nepal prohibeix als estrangers les expedicions en solitari sense guia

Barcelona

Nova seu de Junts per reforçar la seva implantació al Ripollès

Ripoll