Política

Moscou talla el gas a Europa fins a nou avís

Al·lega una fuita al Nord Stream

El G7 vol un límit al preu del cru rus

Zelenski renya els inspectors de l’AIEA

Rússia va tancar ahir l’aixeta del gas a Europa. El gegant gasista rus Gazprom va informar de l’aturada total i indefinida del trànsit de gas pel Nord Stream després d’assegurar que havia detectat una fuita d’oli. El flux està interromput per feines de manteniment des del 31 d’agost i s’havia de reprendre avui. La decisió de Moscou de tancar l’aixeta del gas a Europa va arribar hores després que els ministres de Finances del G7 haguessin acordat imposar un límit al preu del petroli de Rússia per “reduir els ingressos russos per vendes de petroli”, que és una important font de finançament de la guerra a Ucraïna, i alhora per contenir l’ascens dels preus mundials de l’energia.

“Busquem una coalició àmplia per maximitzar l’efectivitat” de la mesura, diu el document conjunt aprovat després d’una conferència virtual que s’ha publicat al web del Ministeri de Finances d’Alemanya, presidenta de torn del G7. Prèviament, la presidenta de la Comissió Europea (CE), Ursula von der Leyen, ja havia proposat posar un màxim al gas rus que s’exporta a Europa, i havia reiterat la idea de desvincular el preu de l’electricitat del preu del gas.

Mentrestant, a Ucraïna, els experts de l’Agència Internacional de l’Energia Atòmica (AIEA) van continuar la inspecció de la planta nuclear de Zaporíjia. La missió va ser criticada pel president ucraïnès, Volodímir Zelenski, per no haver exigit la desmilitarització de la central, controlada pels russos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El desembarcament republicà del 1936 a Mallorca

El llarg repòs dels milicians catalans

Sa Coma
CATERINA MIERAS
METGESSA I EXCONSELLERA DE CULTURA DEL PSC

“S’ha de poder parlar de tot, però tothom”

BADALONA
Política
Els dos mandats amb Ciutadans a Girona

Vuit anys i el ridícul

GIRONA
palamós

ERC i el PSC arriben a un primer acord de govern a l’Ajuntament de Palamós

palamós

ERC i PSC es repartiran l’alcaldia de Móra la Nova

Barcelona
Somàlia

Setze morts en un atac d’Al-Xabab a un popular hotel de Mogadiscio

Barcelona

ERC Palamós arriba a un primer acord amb PSC per formar govern

palamós

El PP carrega contra les llistes del PSOE pel 23-J

Barcelona

Zelenski afirma per fi que la contraofensiva està “en marxa”

barcelona