Política

Guanyem proposa “un nou rumb” per a Girona el 29-M

L’alcaldable, Lluc Salellas, i els tres següents noms de la llista avancen les línies mestres d’un programa alternatiu al govern actual

Volen més participació, una aposta per l’habitatge i un canvi de model

Guanyem Girona mira una mica més enllà de les eleccions del 28 de maig, pensa en l’endemà, quan “el dia D, el 29 de maig, entrem a la plaça del Vi amb les idees clares i també amb el coneixement, la força i la cohesió per dur-les a terme”, defensava ahir el seu alcaldable, Lluc Salellas, que ahir, en un auditori Josep Irla ple, insistia que són l’alternativa per posar “un rumb a la ciutat”.

Salellas, al costat dels altres tres noms que l’acompanyaran al capdavant de la llista –Cristina Andreu, Amy Sabaly i Sergi Font–, va avançar algunes de les línies del programa electoral, sobre un lideratge compartit amb l’equip que integri, també, una visió global amb la seva àrea metropolitana que, més enllà del teixit continu amb Salt –pol cultural–, també abasta qüestions com ara l’habitatge –amb Vilablareix–, el teixit econòmic de Riudellots o Celrà, o la mobilitat amb Fornells i Quart.

El candidat va carregar contra l’alcaldessa Madrenas, a la qual veu “més pendent del parc de la Ciutadella que del de la Devesa”, i va qüestionar el model dels últims anys, “basat en el monocultiu del turisme”, i que no creu que hagi reduït “les desigualtats ni generat una riquesa ben repartida”.

En aquest sentit, va destacar aspectes com ara el de la manca d’habitatge, en una ciutat “a dos ritmes”, on, tot i la baixa taxa d’atur registrat, els serveis socials continuaven atenent unes 2.000 famílies a mitjan 2021. Entre les propostes, defensava, però, l’oportunitat del futur campus sanitari del nou Trueta, entre Girona i Salt, a més de la recerca, per a la millor assistència sanitària, i l’aposta pel Parc Científic i Tecnològic amb la UdG, a més de la indústria alimentària i el reenfortiment del comerç de proximitat “actiu, en xarxa, cohesionat i resilient”.

En el seu discurs, Salellas també va parlar del model cultural, educatiu i comunitari, tot criticant inversions costoses, com ara la del Museu d’Art Contemporani, i reivindicant més biblioteques de barri i espais cívics, places d’escola bressol públiques o la continuïtat de totes les línies d’educació primària i la lluita contra l’absentisme escolar.

Altres propostes

Van precedir Salellas els discursos de la ja regidora Cristina Andreu, amb una defensa de la millora de l’espai públic, la transformació a fons de l’eix de la carretera de Barcelona o la necessitat de prendre la iniciativa en la instal·lació de plaques fotovoltaiques, en paral·lel a l’estalvi d’aigua o la reducció de residus generats. La número tres, Amy Sabaly, també va apostar per la mediació i el diàleg amb la ciutadania, centrada a prevenir conflictes. I Font, el número quatre i expresident local d’Òmnium, també va apostar per obrir la participació a entitats i al veïnat, a més de la independència, a tota mena de qüestions.

LES FRASES

Hem nascut per vèncer, per governar, plegats aquesta ciutat. El 29 de maig començarà un nou cicle per transforma-la
Volem una ciutat activa, dinàmica i, sobretot, que compleixi les necessitats vitals
Lluc Salellas
CAP DE LLISTA DE GUANYEM GIRONA


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

LA CRÒNICA

Ponsatí encén l’eurocambra amb el seu retorn

ABIGAIL GARRIDO TINTA
ALCALDESSA DE SANT PERE DE RIBES (PSC)

“En política hem de ser capaços de buscar acords perquè el municipi avanci”

SANT PERE DE RIBES
estat francès

Els sindicats accepten reunir-se amb Borne la setmana que ve

judici a l’1-o

Serret considerava un deure complir el mandat de fer l’1-O

barcelona
25 anys de pau
L’APUNT

25 anys de pau

El PP i el PSOE critiquen el “circ” de Ponsatí i reclamen que torni Puigdemont

BARCELONA
estats units

El gran jurat que decidirà la imputació a Trump es prendrà un mes de pausa

barcelona

El PSC es presenta “per fer forta Girona de nou”

GIRONA
unió europea

Von der Leyen insta els estats a fer avenços en matèries primeres per evitar el domini de la Xina

barcelona