Política

Atacs d’Israel a Hamàs al nord de Gaza i contra Hezbol·là al Liban

L’exèrcit assegura que respon a una cèl·lula terrorista

Els Estats Units veten l’acord per un alto el foc a Gaza al Consell de Seguretat de les Nacions Unides

L’exèrcit d’Israel manté forts com­bats amb el grup isla­mista Hamàs al nord de Gaza, alhora que con­ti­nua la seva ofen­siva pel sud de la Franja pales­tina. A més també està ata­cant des de l’aire objec­tius del grup xiïta libanès Hez­bol·là, en res­posta a atacs des del Líban. Segons informa el mateix exèrcit i recull EFE, durant la nit pas­sada va detec­tar “diver­sos llançaments des del Líban cap a ter­ri­tori isra­elià” i “en res­posta” ha dis­pa­rat con­tra l’ori­gen dels atacs. El por­ta­veu de l’exèrcit isra­elià, Avic­hay Adraee, ha publi­cat a la xarxa social X que va ser ata­cada “la caserna gene­ral del comando ope­ra­tiu uti­lit­zat per l’orga­nit­zació” Hez­bol·là.

Sobre els enfron­ta­ments a la ciu­tat de Gaza, al nord de l’encla­va­ment palestí, l’exèrcit isra­elià informa que les seves tro­pes s’han enfron­tat “a una cèl·lula ter­ro­rista” a la zona d’una escola al barri de She­jaiya. “Es van pro­duir inter­can­vis de trets en què van morir tots els ter­ro­ris­tes de la cèl·lula” i les tro­pes van loca­lit­zar rifles AK-47, magra­nes i muni­ci­ons “dins de les aules”, segons un comu­ni­cat. Amb tro­pes ter­res­tres tamnbé han fet l’atac en un túnel que “for­mava part d’una extensa ruta sub­terrània”, on, segons diuen, han tro­bat “nom­bro­ses armes i un ascen­sor”. Afir­men que en l’ope­ració han iden­ti­fi­cat diver­sos ter­ro­ris­tes armats amb míssils anti­tancs que s’acos­ta­ven a les tro­pes a la zona”, i per aquest motiu, han dema­nat a un helicòpter que ata­ques, evi­tant que obris­sin foc con­tra les tro­pes isra­e­li­a­nes, asse­gu­ren .

L’aug­ment dels enfron­ta­ment es pro­du­eix després que els Estats Units vetes­sin per segona vegada un acord per un alto el foc a Gaza al Con­sell de Segu­re­tat de les Naci­ons Uni­des que es va fer ahir. El secre­tari gene­ral de l’ONU, Anto­nio Guter­res, havia con­vo­cat la votació invo­cant l’arti­cle 99 de la carta fun­da­ci­o­nal, una mesura no adop­tada des de feia dècades, la qual adver­teix sobre pos­si­bles ame­na­ces a la pau mun­dial. Guter­res avi­sava que el sis­tema sani­tari està col·lap­sat i que les con­di­ci­ons actu­als impe­dei­xen l’ajuda huma­nitària. El repre­sen­tant dels Estats Units, Robert Wood, va exer­cir el dret a veto argu­men­tant que la treva “només plan­ta­ria la lla­vor d’una pro­pera guerra”. La reso­lució impul­sada pels Emi­rats Àrabs va comp­tar amb 13 vots a favor i l’abs­tenció del Regne Unit.

Un milió d’infants des­plaçats

Després de dos mesos de l’esclat del con­flicte entre Israel i Hamàs, dijous el govern palestí xifrava en prop de 17.200 les vícti­mes mor­tals, men­tre que l’Uni­cef ha denun­ciat avui que prop d’un milió de nens i nenes han estat “des­plaçats per la força de casa seva” a la Franja de Gaza, on “ara es veuen empe­sos” cap a zones super­po­bla­des i sense ser­veis a l’extrem sud de l’encla­va­ment.

Segons afirma en un comu­ni­cat la direc­tora de l’ONG per a l’Ori­ent Mitjà i el nord d’Àfrica, Adele Khodr, s’està posant els infants “en més risc” de con­traure infec­ci­ons res­pi­ratòries i malal­ties trans­me­ses per l’aigua, men­tre que “les seves vides es veuen encara més amenaçades” per la des­hi­dra­tació, la des­nu­trició i les malal­ties.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.