Política

Aprovat el pla de Salut de la Diputació de Lleida per un import de 21,6 milions

També dona llum verd a la millora i eixamplament de la carretera LV-7021 entre Aspa i el Cogul

El ple de la Dipu­tació de Lleida ha apro­vat ini­ci­al­ment aquest dijous el pla econòmic per a ens locals en l’àmbit de la salut cor­res­po­nent als anys 2024, 2025 i 2026 per un import de 21,6 mili­ons d’euros. A més, s’ha incre­men­tat en 1,17 mili­ons d’euros la dotació anual entre 2020 i 2023. Les sub­ven­ci­ons es paga­ran en forma de paga­ment anti­ci­pat i han de per­me­tre afron­tar noves des­pe­ses en con­trols d’aigua d’ús públic, clor, pla­ces con­cer­ta­des de residències, cen­tres de dies i ser­veis d’atenció inte­gral en l’àmbit rural, segons ha deta­llat el dipu­tat de Salut i Esports, Òscar Martínez. El ple també ha acor­dat pror­ro­gar el con­veni per a l’ampli­ació i remo­de­lació del CAP de Tàrrega, amb una apor­tació que supera els 3,5 mili­ons d’euros.

Con­cre­ta­ment, es des­ti­nen 6.080.000 €, per cada anu­a­li­tat al Pla de Salut dels ens locals; 550.000 €, per any, al Pla de Salut d’EMD, i 580.000 €, cada any, al Pla de Salut dels con­sells comar­cals, que dona la xifra dels 21 mili­ons, a raó de 7.2 mili­ons l’any. Martínez ha dit la xifra no està tan­cada i que “és sus­cep­ti­ble de ser revi­sada anu­al­ment en funció de com evo­lu­ci­o­nin els cri­te­ris sobre els quals s’ha deter­mi­nat la quan­ti­tat”.

En matèria de car­re­te­res, el ple ha donat llum verda a l’apro­vació ini­cial del pro­jecte de millora i eixam­pla­ment de la car­re­tera LV-7021, d’Artesa de Lleida al Cogul, en el tram cor­res­po­nent entre Aspa i el Cogul. Així, aquesta via de gai­rebé onze quilòmetres i mig dis­po­sarà d’una calçada de set metres d’ample i estarà con­di­ci­o­nada a 60 km/h. El pro­jecte està dotat amb 2,18 mili­ons d’euros.

En paral·lel, la ins­ti­tució ha reno­vat el con­tracte de man­te­ni­ment de vies urba­nes i camins rurals de la demar­cació de Lleida amb una inversió de 13,6 mili­ons d’euros. Aquí s’hi inclou també la reno­vació de pavi­ments, la neteja de neu o gel sobre la calçada, o la senya­lit­zació. Com a nove­tat, el nou con­tracte esta­bleix que les empre­ses han de com­pen­sar la pet­jada de car­boni de les obres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.