Europa fins i tot a la sopa

Una campanya per estimular el vot mostra tots els àmbits quotidians en què incideix la UE

L'Oficina del Parlament Europeu a l'Estat espanyol ha llançat una campanya informativa per estimular el vot dels ciutadans en les eleccions del 7 de juny, que amb el lema Europa fins a la sopa resumeix com afecten les decisions de la Unió Europea en la vida quotidiana.

La campanya pretén fer veure la incidència directa que tenen en la vida quotidiana dels ciutadans mesures com ara l'etiquetatge dels aliments i dels productes químics, el control de les tarifes telefòniques o l'ús eficient de l'energia.

«M'aixeco del llit i el sol apunta per la finestra», comença la campanya, abans d'informar que la UE ha contribuït a treure més partit de la llum natural amb els canvis horaris que hi ha dues vegades a l'any. Després ve la dutxa per recordar les mesures sobre neteja de les aigües per a consum humà, i pel que fa al desodorant i el dentífric, es recorda que la UE exigeix informació sobre l'embalatge i la caducitat d'aquests productes.

El relat de la protagonista de la campanya, Luisa, resident a Pontevedra, continua amb el cafè de l'esmorzar, comprat en un comerç just, que Europa afavoreix per al desenvolupament dels països pobres, mentre escolta les notícies sobre les mesures aprovades pels 27 per frenar la pobresa. Es recorda la necessitat de fomentar el transport amb mitjans com ara la bicicleta per reduir els gasos d'efecte hivernacle, i de fer més saludable l'estada a la feina, combatent l'assetjament laboral i restringint el consum del tabac. Comprar un pollastre per menjar, fer-se una mamografia o comentar les últimes notícies europees sobre ocupació prenent un refresc amb amics són accions que tenen també relació amb Europa, així com connectar-se a internet i fer una rentadora. Al vespre «per sopar menjo sopa de sobre i ou ferrat. Apa! Europa fins a la sopa! Al sobre de la sopa hi ha informació sobre l'additiu glutamat monosòdic», prossegueix la campanya. Després de sopar, toca fer anar el rentavaixelles amb detergent amb etiqueta ecològica, llegir amb detall el prospecte d'un analgèsic i trucar a Itàlia a en Jaume, un dels més de dos milions d'estudiants que s'han beneficiat de les beques Erasmus. I abans de ficar-se al llit, llegeix el diari per assabentar-se que el Parlament Europeu ha creat l'Institut Europeu d'Igualtat de Gènere i mira la tele amb menys espais publicitaris, limitats per la UE a dotze minuts per hora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.