Política

CiU vol posar en marxa un observatori de l'execució dels pressupostos de l'Estat

El diputat Jordi Xuclà assegura que el grau de compliment de les inversions previstes pel govern estatal des de l'any 2008 se situa per sota del 50%

El grup de CiU al Congrés dels Dipu­tats va donar ahir el tret de sor­tida a una cam­pa­nya de difusió per les comar­ques giro­ni­nes que s'ano­mena Argu­ments per no creure'ns els pres­su­pos­tos gene­rals de l'Estat 2015, amb la idea de crear un obser­va­tori sobre el grau d'exe­cució de les inver­si­ons al ter­ri­tori. Els dipu­tats i sena­dors de CiU a Madrid volen posar en marxa aquest obser­va­tori abans de finals d'any en col·labo­ració amb repre­sen­tants de la soci­e­tat civil i dels mit­jans de comu­ni­cació. “Fa anys que l'exe­cució dels pres­su­pos­tos de l'Estat és una presa de pèl”, va denun­ciar ahir el dipu­tat de CiU Jordi Xuclà. I va posar com a exem­ple d'aquesta situ­ació les obres de des­do­bla­ment dels trams de l'N-II entre Maçanet de la Selva i Sils, i entre Sils i Cal­des de Mala­ve­lla, que estan pres­su­pos­ta­des des de l'any 2008 i a hores d'ara encara s'han d'aca­bar. “El pla estel·lar del govern cen­tral arros­sega inver­si­ons des de l'any 2008 i mai no han estat exe­cu­ta­des”, va des­ta­car Xuclà, que es va mos­trar un cop més escèptic en relació amb l'inici, durant el 2015, de les obres cor­res­po­nents a la part nord de l'N-II. Segons va afir­mar, el grau de com­pli­ment dels pres­su­pos­tos a les comar­ques giro­ni­nes se situa per sota del 50%. El dipu­tat de CiU a Madrid con­si­dera que l'Estat “ha aban­do­nat” la demar­cació de Girona.

LA FRASE

L'execució dels pressupostos és una presa de pèl. L'Estat ha abandonat el territori gironí
Jordi Xuclà
diputat de ciu al congrés dels diputats

El PSC i la no-esmena a l'N-II

El PSC considera que els pressupostos generals de l'Estat per al 2015 deixen clar “el compromís del PP” quant a les obres de l'N-II i no presentarà cap esmena sobre aquest tema. Així ho va anunciar ahir el diputat socialista al Congrés dels Diputats Àlex Sáez, que va indicar que l'únic que lamentava en relació amb aquesta obra és que el govern espanyol hagi rebutjat desdoblar el tram de la Nacional entre Tordera i Maçanet de la Selva. Sáez presentarà els propers dies una bateria d'esmenes amb altres qüestions d'interès per al territori, com ara l'N-260. Per la seva banda, la regidora del PSC i alcaldable per Girona el 2015, Sílvia Paneque, va explicar que en el ple de dilluns es debatrà una moció dels socialistes en què es reclama, d'una banda, l'increment de les inversions de l'Estat a la ciutat i, de l'altra, que es convoqui la comissió de diputats i senadors de Girona per fer front comú davant Madrid. “La inversió de l'Estat a Girona es reduirà un 91,3% des de l'any 2011”, va subratllar el grup socialista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia