Política

Bèlgica i França busquen dos sospitosos més dels atemptats de París

Es tracta de dos homes que al setembre van viatjar a Hongria amb Salah Abdeslam i que haurien transferit diners a la dona que va morir en l'assalt a Saint-Denis

També haurien llogat un pis que va ser escorcollat per la policia

Les auto­ri­tats de França i Bèlgica bus­quen “acti­va­ment” dos sos­pi­to­sos més rela­ci­o­nats amb els atemp­tats del pas­sat 13 de novem­bre a París. Es tracta de dues per­so­nes que hau­rien pogut viat­jar amb Salah Abdes­lam dues vega­des a Buda­pest (Hon­gria) durant el mes de setem­bre, van supo­sa­da­ment trans­fe­rir diners a la dona que va morir en l'assalt poli­cial a un pis de Saint-Denis i van llo­gar un dels pisos escor­co­llats per la poli­cia, ha infor­mat la Fis­ca­lia Fede­ral belga en un comu­ni­cat.

Les inves­ti­ga­ci­ons por­ta­des a terme pel Minis­teri Públic han con­fir­mat que Salah Abdes­lam, a qui es con­si­dera el vuitè ter­ro­rista del comando d'Estat Islàmic que va per­pe­trar els atemp­tats, va viat­jar dues vega­des a Buda­pest durant el mes de setem­bre amb un cotxe llo­gat. Segons la Fis­ca­lia, el van acom­pa­nyar dues per­so­nes més que por­ta­ven sen­gles docu­ments d'iden­ti­tat fal­sos amb els noms de Samir Bou­zid i Sou­fi­ane Kayal. El dia 9 d'aquell mes tots tres van pas­sar un con­trol a la fron­tera entre Hon­gria i Àustria.

La Fis­ca­lia ha reve­lat que el docu­ment fals amb el nom de Sou­fi­ane Kayal va ser usat també per llo­gar la casa a Auve­lais, a la província de Namur, que va ser regis­trada el pas­sat 26 de novem­bre i que va aca­bar sense deten­ci­ons.

D'altra banda, la iden­ti­tat de Samir Bou­zid va ser uti­lit­zada qua­tre dies després dels atemp­tats, el 17 de novem­bre, cap a les 6 hores del matí, en una ofi­cina de Wes­tern Union a Brus­sel·les, on va trans­fe­rir 750 euros a Hasna Ait Bou­lah­cen, cosina de Abdel­ha­mid Aba­a­oud, con­si­de­rat el cer­vell dels atacs de París. Tots dos van morir en l'assalt de la poli­cia fran­cesa a l'apar­ta­ment de Saint-Denis, al nord de París, cinc dies després dels atemp­tats. La Fis­ca­lia asse­gura que “es van enre­gis­trar imat­ges” d'aquesta ope­ració bancària.

“Aquests dos indi­vi­dus són bus­cats acti­va­ment pels ser­veis poli­ci­als de Bèlgica i França. Es difondrà una crida als tes­ti­mo­nis”, ha indi­cat el Minis­teri Públic. En aquest sen­tit, a més de publi­car les fotos dels sos­pi­to­sos, la poli­cia demana als ciu­ta­dans que s'“abs­tin­guin d'inter­ve­nir per ells matei­xos i adver­tei­xin imme­di­a­ta­ment els ser­veis poli­ci­als”. “Són peri­llo­sos i van pro­ba­ble­ment armats”, ha acla­rit.

La Fis­ca­lia Fede­ral belga ja va eme­tre una ordre de detenció euro­pea i inter­na­ci­o­nal el 24 de novem­bre con­tra Moha­mend Abrini, que va ser vist dos dies abans dels atemp­tats en una gaso­li­nera fran­cesa al cos­tat de Abdes­lam i a bord del Renault Clio que van uti­lit­zar els jiha­dis­tes per per­pe­trar una part dels atacs del 13 de novem­bre.

D'altra banda, ha infor­mat que aquest matí s'han rea­lit­zat dos nous escor­colls al dis­tricte d'Scha­er­beek, a Brus­sel·les. Les ope­ra­ci­ons s'han desen­vo­lu­pat “sense inci­dents par­ti­cu­lars” i han conclòs sense cap detenció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia