Successos

Retard en la notificació de milers de multes de trànsit

Veïns de la demarcació de Girona estan rebent sancions amb el termini voluntari de pagament amb bonificació ja caducat

Xaloc afirma que la causa de la demora s’ha detectat en el servei postal

Un augment del nombre de notificacions que arriben a casa amb un cert retard està tenint lloc els darrers mesos a les comarques gironines. Aquesta circumstància s’està donant principalment en les multes de trànsit. Molts veïns i veïnes s’han trobat que, un cop han rebut la sanció i es disposen a pagar-la, el termini per poder-ho fer amb reducció ja ha expirat. A la demarcació, Xaloc –organisme autònom de la Diputació de Girona– ha hagut de posar cartes en l’assumpte per solucionar el problema. Més de cent trenta ajuntaments de les comarques gironines tenen delegats diversos tràmits a Xaloc, com ara la recaptació de tributs o bé la gestió integral del cobrament de multes i sancions.

Fonts de la Diputació van especificar ahir que, entre els mesos de maig i octubre d’aquest any, s’han enviat en total 244.691 notificacions. D’aquestes, s’ha comptabilitzat que en 6.701 casos s’ha hagut de tornar a remetre el document a la persona per tal que no resultés afectada pel retard en l’entrega i pogués satisfer el pagament amb la bonificació corresponent. La gran majoria són per infraccions de trànsit, si bé també n’hi ha d’altres, com ara demores en les notificacions pel pagament de l’impost sobre l’increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana, més conegut com a plusvàlua municipal.

Fonts de Xaloc expliquen que, històricament, sempre hi ha hagut un percentatge molt petit de notificacions que no arriben al ciutadà o bé que ho fan amb un retard temporal. Indiquen, però, que aquest tipus de casos s’han incrementat aquest any, coincidint amb el canvi de l’empresa que s’encarrega dels enviaments fins al destinatari. Asseguren que el personal de Xaloc està tramitant els expedients de manera correcta i sense incidències, i que el problema sorgeix, presumptament, “de portes enfora de Xaloc”: és a dir, una vegada aquestes cartes ja han sigut trasllades a la companyia que s’encarrega del seu enviament.

L’empresa RD Post va guanyar el darrer concurs públic que va fer Xaloc en aquest àmbit, el qual té com a finalitat dur a terme el servei d’enviament postal d’aquest organisme depenent de la Diputació. RD Post va iniciar aquesta tasca al maig. Des de llavors, però, no ho està realitzant en exclusiva, sinó que per poder efectuar tots els lliuraments de les notificacions subcontracta part del servei a Correos. Al maig, per exemple, Correos n’assumia el 68%, un percentatge que ha anat baixant i que a l’octubre ja era del 32%. Amb tot, Xaloc ha demanat una millora del servei i de la infraestructura a RD Post i, de retruc, que aquest operador requereixi més agilitat a Correos en la gestió i la tramesa dels processos postals que els són derivats.

LA FRASE

A Xaloc els expedients s’estan tramitant de manera correcta, però el problema es dona després, en l’entrega
fonts de la diputació de girona

LA XIFRA

6.701
És el nombre de casos en què s’ha tornat a enviar un duplicat de la carta de pagament sense cap recàrrec.

Volum important per la proliferació de radars

Xaloc manifesta que s’estan dedicant esforços per fer el seguiment de les notificacions i que la situació està millorant. La proliferació de radars i l’alta activitat d’alguns d’ells va col·lapsar temps enrere el servei.

Més d’un mes entre la data de notificació i la de recepció

Un veí de Vilobí del Penedès relata que al setembre li van posar una multa per excés de velocitat en ser captat per un radar a Salt. La data de sortida de la notificació cap al municipi on viu consta que va ser el 10 d’octubre. A ell personalment, però, li va arribar el 26 de novembre. Una altra veïna diu que va rebre, un dilluns, una multa del parquímetre de Tossa de Mar. La va voler pagar el divendres de la mateixa setmana, si bé el sistema ja no li deixava realitzar l’operació.

Enviament d’un duplicat al correu electrònic per solucionar la molèstia

A diversos ciutadans els va sobtar el fet que haguessin anat al caixer a pagar l’import al cap de poc d’haver rebut la notificació i que, després de passar la carta de pagament pel lector de codi de barres, els aparegués l’avís que ja estava fora de termini. Molts d’ells han trucat per informar dels fets a Xaloc, des d’on se’ls ha enviat al correu electrònic un duplicat de la carta de pagament amb una nova data límit per poder abonar l’import sense recàrrec.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia