Punt divers

La Diputació de Lleida 'no té cap interès en desprendre's de la peça' sobre la qual Aragó demana el dret de retracte

El pre­si­dent de la Dipu­tació de Lleida, Jaume Gila­bert, ha dei­xat clar que l'ens que pre­si­deix 'no té cap interès en des­pren­dre's de la peça' -adqui­rida al març per la Dipu­tació en una sub­hasta a Bar­ce­lona- sobre la qual Aragó ha anun­ciat que vol exer­cir el dret de retracte. Es tracta d'un frag­ment d'un retaule gòtic del segle XVI amb la repre­sen­tació de La Resur­recció de l'autor de la Franja, Pere Gar­cia de Bena­varri, una peça pro­vi­nent de l'església del Cas­tell de Bena­varri. Per aquest motiu, segons Aragó, la sala de sub­has­tes 'hau­ria d'haver infor­mat al govern d'Aragó que aquesta peça es posava a la venda' ja que, en no assa­ben­tar-se'n, no hi va anar cap repre­sen­tant ara­gonès.

Per Gila­bert, si es vol exer­cir el dret de retracte en una sub­hasta 's'ha de fer en el mateix moment i Aragó no ho va fer'. Així, ha recor­dat que 'ni el govern ara­gonès ni cap altra ins­ti­tució tenen dret a retracte ja que aquest s'ha d'exer­cir en el mateix moment i no al cap de set­ma­nes'. Gila­bert ha afir­mat que la Dipu­tació va adqui­rir l'obra de forma 'legal' en una sub­hasta per cedir-la al Museu de Lleida, Dio­cesà i Comar­cal 'què és on ha d'estar' i ho va fer 'sense cap ànim de con­fron­tació' ja que 'volem una bona relació amb Aragó'. Així mateix, ha decla­rat que la Dipu­tació ja conei­xia la volun­tat del govern d'Aragó d'exer­cir dret retracte sobre el frag­ment de retaule 'que asse­gura tenir' tot i que no ho veu així Jaume Gila­bert. Altra­ment, el pre­si­dent de la Dipu­tació de Lleida ha tor­nat a mani­fes­tar la seva satis­facció pel fet que el govern ara­gonès s'hagués fet amb altres dos frag­ments d'un retaule del mateix autor Pere Gar­cia de Bena­varri ja que així 's'ha com­prat un bé pri­vat per posar-lo en mans públi­ques perquè tot­hom en pugui gau­dir'. La Dipu­tació de Lleida va deci­dir no acu­dir a aque­lla sub­hasta per l'ele­vat preu en què s'havien situat les dues obres arran de l'interès mos­trat per Aragó. Jaume Gila­bert ha fet aques­tes mani­fes­ta­ci­ons a l'Aero­port de Lleida-Alguaire on ha assis­tit als pri­mers vols de prova que s'hi ha fet aquest dime­cres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.