Administracions

Lloret de Mar unirà els carrils bici del municipi

El projecte, en fase de licitació, s’assumirà amb una subvenció dels fons europeus

Lloret de Mar vol cosir els trams de carril bici que hi ha repartits per tot el municipi per “connectar les peces” i garantir que una persona es pot moure tranquil·lament per una xarxa pedalable de punta a punta de Lloret de Mar, tal com explica l’alcalde, Jaume Dulsat, en declaracions a l’agència ACN. Per fer-ho, el municipi ha rebut una subvenció de 338.000 euros dels fons europeus Next Generation que servirà per dissenyar i construir la continuïtat dels carrils bici. El projecte, que està en fase de licitació, inclou sis trams prioritaris: la connexió entre el passeig Marítim i el que hi ha a la zona de Can Sabata, la de Fenals amb l’oficina de turisme, la connexió de Rieral amb Can Sabata, la prolongació del carril a la piscina, un carril a l’avinguda de Vidreres fins a l’institut Roca Grossa i la millora del carril de l’avinguda de Fenals.

El carril bici que anirà en paral·lel a l’avinguda de Just Marlés fins a la plaça de Pere Torrent es farà en la part est de la via i tindrà doble sentit de circulació. Per contra, els carrils de circulació per a vehicles es desplaçaran cap a l’oest i entremig es mantindrà la línia d’estacionament. En trams com el de l’avinguda de Vidreres, el carril bici es farà al mig.

Projecte BRCAT

L’Ajuntament ha dissenyat aquesta millora de la xarxa pedalable tenint en compte que el govern preveu executar el projecte BRCAT entre Lloret de Mar i Blanes. Es tracta d’un servei de bus exprés que connectarà l’estació de busos del municipi amb la de trens de Blanes. Aquest projecte també incorpora un carril bici a banda i banda de la carretera. Dulsat va detallar que aquest projecte “canviarà la mobilitat de l’entrada a Lloret de Mar”, ja que desapareixerà el pont que hi ha després de l’oficina de turisme en un dels accessos de Lloret de Mar, popularment conegut com l’“scalèxtric” i es construirà una rotonda en el seu lloc. El BRCAT comportarà una inversió de deu milions d’euros, una part dels quals també vindrà d’Europa.

La millora de la xarxa pedalable es complementarà amb un tercer projecte que també tindrà una subvenció europea i que consisteix en un servei de bicicletes elèctriques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona
barcelona

Una vintena d’entitats reclamen que la prefectura de la Via Laietana sigui “només un lloc de memòria”

barcelona
economia

El simulacre de risc químic amb sirenes a les Terres de l’Ebre i Tarragona es farà el 24 d’abril

barcelona