Medi ambient

Catalunya i les Balears impulsaran una aliança mediterrània per la descontaminació i descarbonització del mar

Jordà i Mir es reuneixen a Palma per coordinar estratègies per preservar la biodiversitat i contra els plàstics

Els governs de Cata­lu­nya i les Illes Bale­ars impul­sa­ran una aliança medi­terrània per la des­con­ta­mi­nació i des­car­bo­nit­zació del mar. La con­se­llera d’Acció Climàtica, Ali­men­tació i Agenda Rural, Teresa Jordà, i el con­se­ller de Medi Ambi­ent i Ter­ri­tori del Govern de les Illes Bale­ars, Miquel Mir, han fet l’anunci aquest dime­cres després de reu­nir-se a Palma.

Els dos con­se­llers han coin­ci­dit a asse­nya­lar que cal un front comú molt ampli per acon­se­guir una Medi­terrània lliure de plàstics i han recla­mat a l’Estat que impulsi defi­ni­ti­va­ment els plans de gestió del cor­re­dor de migració de ceta­cis de la medi­terrània, una ini­ci­a­tiva que es va apro­var gràcies a la pressió del Govern de les Illes Bale­ars i l’Aliança Mar Blava.

Jordà ha mani­fes­tat que l’objec­tiu és lide­rar les polítiques de defensa del medi ambi­ent i de la pre­ser­vació dels eco­sis­te­mes i de la bio­di­ver­si­tat de la Medi­terrània, així com com­par­tir estratègies con­jun­tes de miti­gació i adap­tació al canvi climàtic.

En la tro­bada també hi han par­ti­ci­pat enti­tats eco­lo­gis­tes i de recerca científica, així com el pre­si­dent del Govern, Pere Ara­gonès, i la pre­si­denta del govern balear, Fran­cina Armen­gol.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia