Medi ambient

medi natural

Catalunya té 27 espècies en perill crític d’extinció

Els peixos d’aigua dolça samaruc i esturió, el cargol Pyrenaearia molae, el corall Isidella elongata, l’ocell marí baldriga balear, el mol·lusc marí nacra i el tritó del Montseny són espècies catalanes en perill d’extinció segons un estudi sobre l’estat de la biodiversitat a l’Estat espanyol elaborat pel Centre per a la Supervivència de les Espècies de la Macaronèsia i el comitè espanyol de la Unió Internacional per a la Conservació de la Natura (UICN). De fet, la llista vermella de la UICN ja considera extingit a Catalunya l’esturió com també ho fa la Generalitat en el cas del visó europeu.

La llista vermella de la UICN comptabilitza al nostre país 27 espècies en perill crític i 87 en perill. L’estudi dibuixa a Catalunya sis punts d’alta biodiversitat amenaçada. Al delta de l’Ebre, el treball troba a faltar que la protecció de la zona deltaica s’estengui a tota l’àrea de distribució del samaruc i l’esturió. També en aquesta zona s’alerta sobre el mol·lusc Pseudunio auricularius que la UICN considera extint i és present arreu de Catalunya.

També a la cadena de serres des del Delta fins al Montsant passant per Cardó, Tivissa, Vandellòs i Llaberia els atribueix l’esturió i el mol·lusc citat a més del cargol Pyrenaearia molae, endèmic de les roques calcàries i les obagues de la serralada Prelitoral tarragonina. Al Montseny, hi ha el tritó que du el nom de la serra tot i que també el mol·lusc citat. També al parc natural del Cap de Creus es troba el mol·lusc junt amb la baldriga balear, en perill d’extinció per la reducció de les zones mediterrànies de cria. A l’Alt Pirineu, s’assenyala el cas del visó europeu, mentre que la planta rupícola Borderea chouardi es troba en perill d’extinció al congost de la Noguera Ribagorçana a la zona del pantà d’Escales, tenint en compte que s’enfila per les parets calcàries.

Espècies marines en perill són el peix àngel i la milana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

UB i UAB col·laboraran per formar estudiants de medicina

barcelona

Renfe demana treure del servei els vigilants que van reduir un jove a plaça Catalunya

barcelona
PESCA

L’Estat rectifica i retalla el temps de veda de sardina a la Costa Brava

L’ESCALA

Amnistia celebra el “canvi de criteri de la Fiscalia” en les tortures del franquisme

barcelona
VIDA SOCIAL

Serinyà dona un nou impuls a l’Aplec de Ses Vinyes

SERINYÀ

En marxa la prova pilot sense cotxes al barri de l’Eixample

girona
SOCIETAT

Thyssen, la influenciadora brasilera que s’havia aprimat 45 quilos en dos anys

Només 668 hectàrees cremades en un dels estius més calorosos

BARCELONA

Nova Setmana de la vulcanologia, a Olot

Olot