Infraestructures i serveis

FGC preveu restablir dilluns al migdia el servei a tota la línia Barcelona-Terrassa

El talús que va quedar al descobert divendres a la tarda s’ha estabilitzat i protegit amb una malla per permetre el pas dels trens

Ferrocarrils i l’Ajuntament de Terrassa treballen en la solució definitiva, que passa per refer el mur i reforçar els adjacents

El servei de la línia S1 (Barcelona-Terrassa) de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) tornarà a funcionar a “ple rendiment” demà dilluns a partir de la una del migdia, segons ha anunciat aquest diumenge l’operador ferroviari.

Els tècnics de la companyia han estabilitzat el talús que divendres passat va quedar a la vista per la caiguda del mur de contenció com a primera solució per permetre el pas dels trens, que demà a la tarda ja operaran amb els horaris habituals corresponents a un dia festiu.

Divendres a la tarda una esllavissada al talús va bloquejar l’accés al túnel per on la línia creua el centre de Terrassa i els trens van deixar de circular entre Sant Cugat i Terrassa Rambla. Per cobrir el tram afectat, FGC va habilitar un servei de bus alternatiu entre Sant Cugat i Terrassa Nacions Unides.

La companyia va treballar tota la tarda i nit per aconseguir solucionar els problemes de catenària derivats de la caiguda del mur i l’endemà dissabte ja es va poder restablir el servei ferroviari habitual des de Plaça Catalunya fins a Les Fonts i també entre les estacions de Terrassa Rambla i Terrassa Nacions Unides. El darrer tram que quedava per obrir, entre Les Fonts i Terrassa Rambla, quedarà operatiu demà al migdia.

La caiguda del mur va afectar les dues vies i també la catenària. Des del dia de l’incident els tècnics de FGC han treballat intensament per enretirar les terres caigudes (1.500 metres cúbics) i el mur que va quedar sobre les vies. FGC subratlla que aquesta tasca s’ha hagut de realitzar amb molta precisió per evitar malmetre tots els cables de connexió.

Com a primera solució per permetre el pas dels trens en condicions òptimes, el talús que va quedar al descobert amb la caiguda del mur s’ha protegit amb malla i s’ha fet una primera actuació integral als murs adjacents, per alliberar-los de càrrega. Així doncs, el servei de trens es reprendrà un cop la zona ja estigui completament neta, el talús estabilitzat i protegit amb malla, els adjacents revisats i totes les connexions i infraestructures habilitades.

L’empresa també treballa, en col·laboració amb l’Ajuntament de Terrassa, en una solució definitiva que passa per aixecar un nou mur de 20 metres de llarg i 8 metres d’alt i reforçar els murs adjacents. Aquests treballs tindran una durada mínima de 6 setmanes.

En paral·lel, FGC i l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya estudien els factors que van desencadenar la caiguda del mur.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Disset anys esperant equipaments a les Glòries

Barcelona
Les roses del Firal i les del cementiri
crònica

Les roses del Firal i les del cementiri

enogastronomia

Cinc catalans competeixen avui a Madrid per ser el millor sommelier de l’Estat

Barcelona

Unes noranta persones participen a la Lectura de Josep Pla

palafrugell

Mollet i Granollers s’oposen a la centralització dels jutjats

Granollers
societat

Més d’un centenar de parades omplen la Rambla en un Sant Jordi marcat pel vent

figueres
estat espanyol

Aproven un pla per indemnitzar les víctimes d’abusos a l’església

barcelona

Els hospitals també s’aboquen a celebrar Sant Jordi

Barcelona
societat

Els alumnes omplen el passeig Ciutat de Girona de Salt per Sant Jordi

salt