Infraestructures i serveis

Radars contra la velocitat al vial Sant Jordi d’Olot

N’estan instal·lant dos, que entraran en servei d’aquí a pocs dies

Era una de les peticions presentades per la plataforma veïnal a l’Ajuntament

L’Ajuntament està instal·lant dos radars fixos, que s’activaran d’aquí a pocs dies, al tram de més habitatges del conjunt de carrers coneguts com el vial Sant Jordi. Amb els aparells –situats entre la gasolinera de la rotonda de la carretera de Santa Pau i la farmàcia, i encarats respectivament en cadascun dels sentits de circulació– es pretén dissuadir els conductors que hi circulen a velocitats excessives, que és un dels problemes denunciats pels veïns de la zona. La velocitat màxima que s’hi permet és de 30 km/h.

“Esperem que sigui l’inici de la racionalització dels carrers pel que fa a velocitat”, va manifestar ahir Duaita Prats, portaveu de No és un Vial, és un Carrer!, la plataforma que reclama la construcció de la variant de la ciutat. Segons la plataforma, l’excés de velocitat és un hàbit generalitzat, sobretot de nit. Si bé el més corrent és que s’hi passi a entre 60 i 80 km/h; de nit se n’han detectat a més de 100 km/h. Quan es tracta de camions –fa notar la portaveu veïnal– l’impacte sobre l’asfalt i les cases és molt gran, fins al punt que s’han format esquerdes a les cases. Conscient que es tracta d’una mesura impopular entre els conductors, Prats recorda que s’ha mirat de fer pedagogia, però que no ha servit de res. “No té un afany recaptatori, és un crit d’auxili”, conclou.

Estrènyer el pont, la següent acció

La plataforma i l’Ajuntament van pactar una sèrie d’intervencions per minimitzar l’impacte generat pel gran nombre de vehicles (inclosos molts camions) que han de suportar els carrers que conformen el vial. La instal·lació de radars n’era una. Fins ara ja se n’havien complert algunes, per exemple l’aplicació d’una capa asfàltica que redueix la fressa dels vehicles. La de més envergadura de les que queden pendents és fer més estreta la calçada al pont sobre el Fluvià, al carrer Zamenhof, en un extrem del vial, perquè els vehicles es vegin obligats a reduir la velocitat. S’eixamplaran les voreres i l’asfalt passarà d’ocupar una amplada de deu metres a set. Segons l’Ajuntament, serà la següent intervenció que s’executarà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

Estudien construir un centre de processament de dades al subsòl de La Sagrera

Barcelona
SANTA COLOMA DE FARNERS

El BOE publica la proposta alternativa del ramal de la MAT fins a Riudarenes

SANTA COLOMA DE FARNERS
SOCIETAT

Glaceres que es desfan als soterranis de la Catedral per Temps de Flors

girona
QUART

La Festa del Fang s’avança al maig i amplia les activitats a tot el mes

QUART
societat

El Zoo provarà un sistema de filtres naturals per reutilitzar aigua

Barcelona
Urbanisme

Les obres de les Cales s’acabaran abans de l’estiu

Mont-roig del Camp
comerç

Barcelona és la capital amb més densitat comercial d’Europa

Barcelona
Estat Francès

Cauen les pales del Moulin Rouge

Barcelona
LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER