Infraestructures i serveis

Milloren també el tram del Riuet al passeig d’Empúries

L’Ajuntament de l’Escala afronta dos segments costaners gairebé seguits amb la voluntat de posar al dia aquest front de mar

Els treballs, que s’allargaran sis mesos, són ara a concurs

Les obres de millora del pas­seig d’Empúries en l’àmbit del Riuet s’allar­ga­ran sis mesos i tenen un cost cal­cu­lat de 683.499 euros, una xifra que, un cop adju­di­ca­des les obres a alguna empresa, serà infe­rior, a con­seqüència de la lici­tació. Ara aca­ben d’entrar a con­curs i fins al 16 de febrer està obert el període perquè pre­sen­tin ofer­tes aque­lles UTE o empre­ses que vul­guin res­pon­sa­bi­lit­zar-se’n.

El tram que entra a con­curs ara s’ano­mena pas­seig fores­tal i és el que està situat entre la urba­nit­zació del Riuet (oest) i la duna lito­ral exis­tent (est). En aquest espai hi ha cinc vials de la urba­nit­zació que con­nec­ten amb el pas­seig: el car­rer Bala­dre, el camí d’accés als habi­tat­ges, el car­rer de la Font, el car­rer de Tama­riu i el car­rer de les Dunes. Al sud el pas­seig con­ti­nua fins als acces­sos al nucli de Sant Martí d’Empúries, i al nord, fins al curs antic del Fluvià.

Els tre­balls con­sis­ti­ran a ender­ro­car el pavi­ment exis­tent, millo­rar el ferm i repa­vi­men­tar-lo al final. També es faran unes noves ins­tal·laci­ons d’enllu­me­nat públic.

També es deixa pre­vist un tub d’aigua pota­ble per a futu­res con­ne­xi­ons. El pro­jecte inclou tre­balls de jar­di­ne­ria i l’exe­cució d’un muret de pedra seca. Es cons­truirà una pan­ta­lla anti­ar­rels, s’esten­dran ser­veis urbans soter­rats en pre­visió i també s’hi farà xarxa de reg i aca­bats de jar­di­ne­ria i senya­lit­zació.

Fa poques set­ma­nes, l’Ajun­ta­ment de l’Escala va treure a con­curs el con­tracte d’exe­cució de les obres d’enllu­me­nat i pavi­men­tació del pas­seig d’Empúries, en el tram que va des de l’apar­ca­ment de les ruïnes fins a Sant Martí d’Empúries, seg­ment on el pavi­ment està dete­ri­o­rat. En aquell cas, els tre­balls con­sis­ti­ran a fres­sar la pavi­men­tació exis­tent, repa­rar les afec­ta­ci­ons cau­sa­des per les arrels d’arbres, esten­dre una nova xarxa d’enllu­me­nat amb el mun­tatge de nous punts de llum i pavi­men­tar-ho amb asfalt colo­rat.

LA XIFRA

1,11
milions d’euros
és la xifra destinada als dos projectes de millora que s’afronten ara al passeig d’Empúries.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia