Infraestructures i serveis

Petit pas per restar tràilers a l’AP-7

El corredor mediterrani ferroviari ha de contribuir a “descarbonitzar” el transport de mercaderies en camió

El projecte del corredor mediterrani ferroviari fa dècades que és en l’agenda política, però la planificació d’actuacions ha anat descompassada i amb retard. La Generalitat ha anat fent alguns passos en la direcció, per exemple, de situar centrals logístiques a prop dels accessos a la xarxa ferroviària de transport, en una aposta “per a la descarbonització de la mobilitat”. Però ha topat amb la competència estatal de les infraestructures i la lentitud, per exemple, per desplegar el tercer rail –accelerat en els últims anys al prelitoral català, però encara inconnex– o els accessos a les terminals de mercaderies, com a segona assignatura pendent. A més de la dècada llarga que el polígon de Vilamalla-el Far acumula, hi ha el dels accessos ferroviaris pendents al port de Barcelona. Però també d’altres al voltant de l’aeroport, a Vilobí, i al Vallès i a les comarques del Camp de Tarragona.

Per la Generalitat, “és una de les principals causes per les quals el transport ferroviari de mercaderies representa tan sols un 4%, molt per sota de la mitjana europea i del mandat de la UE que obliga els estats a treure el 20% de les mercaderies amb tren abans del 2030”. I tot plegat contribueix a fiar exclusivament el transport de mercaderies –ports a banda– als corredors de carreteres i autopistes, especialment sobre l’AP-7, que s’ha col·lapsat a conseqüència de la supressió dels peatges.

Les patronals gironines també han reivindicat millores en els darrers anys, i el conveni pel Logis Empordà pot servir com a petit pas per traslladar el gros del transport a la xarxa ferroviària, però en caldran molts més per reservar els tràilers per a la distribució dels contenidors des de les centrals fins als seus destinataris de proximitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona
salut

Anuncien que el nou hospital de Calella estarà fet el 2030

calella

Èxit de vendes el primer dia de l’Expocasió

fornells de la selva