Infraestructures i serveis

mobilitat

El govern presenta un ambiciós traçat del tramvia del Camp

La primera fase entre Cambrils, Salou i Vila-seca es posaria en funcionament el 2027

A Tarragona unirà el centre amb Sant Pere i Sant Pau, Torreforta, Campclar i Bonavista

Circumval·larà Reus per l’interior i connectarà l’aeroport amb el TAV

El govern ha presentat avui a Tarragona un ambiciós traçat per al futur tramvia del Camp de Tarragona que uneix els barris de Tarragona, circumval·la Reus per l’interior de la ciutat i conforma una xarxa metropolitana entre les dues capitals, la Canonja, Vila-seca, Salou, Vinyols i els Arcs i Cambrils, a més de connectar amb l’aeroport de Reus i la futura estació intermodal del tren d’alta velocitat (TAV) que l’Estat té en projecte. Es projecta com una doble xarxa urbana i interurbana connectades. A Tarragona uniria els barris de Sant Pere i Sant Pau, de la URV i l’hospital Joan XXIII amb el Serrallo i el Port però, a més, connectaria en una estació intermodal amb la xarxa metropolitana que aniria cap a Vila-seca i Reus. En aquesta direcció cap a ponent de la ciutat, la xarxa urbana connectaria els barris de Torreforta, Campclar i Bonavista amb el municipi de la Canonja mentre la metropolitana continuaria cap a Vila-seca.

Des d’aquesta població, un ramal metropolità conectaria cap al sud amb Port Aventura, Salou, Vinyols i els Arcs i Cambrils mentre un ramal cap a ponent connectaria amb Reus a través de la futura estació intermodal del TAV. Des d’aquí un ramal connectaria amb l’aeroport i la línia principal circumval·laria Reus per l’interior amb diferents parades als barris.

La primera fase, amb 150 milions d’inversió, ha d’unir Cambrils amb Vila-seca a través del continu urbà de Cambrils i Salou incloent Port Aventura. Serien 14 Km, 14 estacions i 3 intercanviadors per a una fase que tindria licitada l’obra entre 2024 i 2025 i es posaria en servei el 2027. També avui el govern ha licitat per 48,1 milions la fabricació i el manteniment durant quinze anys dels primers 7 combois que hauran de prestar servei a aquesta línia.

La segona fase, que no tindrà els projectes ni cost previst fins el 2024, inclouria els traçats urbans de Tarragona i Reus i es posaria en servei el 2028 –avui s’ha fet l’aprovació tècnica de l’estudi informatiu, que inclou el ramal d’accés a l’aeroport de Reus però també l’estació de Cambrils Nord, un intercanviador entre el Tramcamp i l’actual estació del Corredor Mediterrani.

Tota la xarxa tindrà 46 Km., 47 estacions, 10 intercanviadors i una inversió global prevista de 543 milions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona