Infraestructures i serveis

La ronda nord costarà a Figueres 8,2 milions

L’equip de govern de Figueres té previst encarregar en breu l’avantprojecte per construir la futura ronda nord de la ciutat, segons informa l’Acn. L’Ajuntament ja té una valoració econòmica del que costaria el tram de 2,5 quilòmetres que ha d’assumir el consistori: 8,2 milions d’euros. La ronda tindrà dos carrils –un per banda- i començarà just a l’entrada del municipi venint de Llançà. Discorrerà per l’Aigüeta, els Cendrassos i Horta Capellera fins a l’avinguda Perpinyà i Salvador Dalí, on hauria d’enllaçar amb el tram amb un túnel sota el castell de Sant Ferran –competència de la Generalitat- per connectar amb l’estació del TAV.

Figueres compta actualment amb una única ronda, la sud que connecta l’entrada des de Llançà per l’N-260 amb la part sud del municipi. Sobre el paper, però, n’hi ha dues més de projectades –a banda de l’ampliació de l’única executada fins al moment-: la nord i la oest.

La oest permetria connectar la zona de l’Olivar Gran fins al sector industrial sud i la nord, l’entrada de la ciutat des de Llança fins a l’avinguda Salvador Dalí en direcció la Jonquera. L’anterior equip de govern valorava aquest tram en uns 2,8 milions, sense incloure-hi el túnel sota el castell que hauria de connectar amb l’estació del TAV. Aquesta part de l’obra seria competència de la Generalitat malgrat que fa anys que està sobre la taula.

Per l’actual govern municipal, la ronda nord és la més urgent. Per això, l’ajuntament va encarregar una memòria valorativa que xifra l’actuació en uns 8 milions. Ara, està previst encarregar l’avantprojecte per posar-hi fil a l’agulla.

La valoració contempla diverses actuacions. Entre elles, dues rotondes: una sobre la carretera C-252 i una altra per damunt de l’N-IIa, amb un cost d’uns 600.000 euros en total. La part més costosa és el traçat que discorre sobre camps de conreu (1,8 milions) i el traçat en sòl urbanitzable fins a la C-252 (1,4 milions). El drenatge del sòl urbanitzable costaria uns 1,2 milions més.

L’alcalde, Jordi Masquef, diu que es tracta d’una obra necessària per descongestionar el trànsit al centre de la ciutat però admet que el seu cost és molt elevat. “Ja hem parlat amb altres administracions, que ens han dit que hi participarien”, assegura. Entre elles, la Diputació de Girona, amb qui ja han mantingut converses.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Èxit de la Fira de Nadal de Tossa de Mar

TOSSA DE MAR
SOCIETAT

Portobello, la truita guanyadora del concurs del Modoni de Llagostera

LLAGOSTERA
SOCIETAT

Marxa per la vida en suport a les mares israelianes i palestines

GIRONA

Barcelona reunirà al juny 14 regions del món per tractar l’adaptació climàtica

BARCELONA
SOCIETAT

Girona, entre les millor ciutats petites del món per viure

GIRONA

Una dona mor atropellada en creuar la N-230 a Lleida

LLEIDA
L’escàndol de la pobresa

Vivint al dia

L’hospitalet de Llobregat
Medi ambient

Musclos farcits de plàstics

Barcelona
EDUCACIÓ

El 95,1% dels alumnes de primària han usat el val escolar

BARCELONA