Infraestructures i serveis

INFRAESTRUCTURES

Consignen els 4,8 milions necessaris per eliminar el pas a nivell en els propers quatre anys

Les tres institucions van signar el 2019 un conveni que vencia el 21 de novembre

Un dia abans, el govern espanyol donava l’aprovació per renovar-lo quatre anys més

Adif hi posarà 2,4 milions, la Generalitat, 1,4 i l’Ajuntament 968.000 euros per les expropiacions

L’Ajun­ta­ment de Flaçà , Adif i la Gene­ra­li­tat han con­sig­nat els 4,8 mili­ons d’euros que cos­ta­ran les obres per eli­mi­nar el pas a nivell que par­teix el poble per la mei­tat, segons informa l’Agència Cata­lana de Notícies. Es tracta d’una obra recla­mada des de fa anys i que serà una rea­li­tat en els pro­pers qua­tre. Les tres ins­ti­tu­ci­ons van sig­nar el 2019 un con­veni que ven­cia el pas­sat 21 de novem­bre.

Un dia abans, el govern espa­nyol donava l’apro­vació per reno­var-lo qua­tre anys més i es va dema­nar a les parts con­sig­nar els diners que cadas­cuna d’elles ha d’apor­tar. Adif serà qui més diners hi des­ti­narà amb 2,4 mili­ons d’euros, la Gene­ra­li­tat posarà 1,4 mili­ons d’euros men­tre que l’Ajun­ta­ment es fa càrrec de 968.000 euros, cor­res­po­nents a les expro­pi­a­ci­ons de ter­renys.

Si res no es tórcer, en els pro­pers anys el pas a nivell fer­ro­vi­ari de Flaçà serà història. El pas­sat 20 de novem­bre el Con­sell de Minis­tres va sig­nar l’acord per esten­dre qua­tre anys més el con­veni entre Adif, l’Ajun­ta­ment i la Gene­ra­li­tat, per tal de fer efec­tiva una obra “necessària i deter­mi­nant” per als veïns de la loca­li­tat giro­nina. Una pròrroga que va estar a punt de no tirar enda­vant i, en con­seqüència, tot el pro­jecte que ja està redac­tat. I és que a l’octu­bre de 2019, Adif, Gene­ra­li­tat i el con­sis­tori van sig­nar el pri­mer con­veni per l’eli­mi­nació del pas a nivell. Durant aquest temps s’ha redac­tat el pro­jecte, però calia una pròrroga que es va sig­nar un dia abans que caduqués aquest con­veni. “Ha estat a l’últim moment i ens hau­ria sabut molt greu per­dre aquesta opor­tu­ni­tat”, afirma l’alcalde de Flaçà, Joan Adro­her.

Final­ment, però, es va fir­mar l’extensió del con­veni i també la con­sig­nació dels diners que costa treure el pas a nivell. I així ho han fet les tres parts. Adif apor­tarà 2.420.000 euros, repar­tits a parts iguals entre aquest any i el que ve. Es tracta d’uns diners que con­sis­ti­ran bàsica­ment en la cons­trucció de l’obra. La Gene­ra­li­tat, per la seva banda hi posarà 756.000 euros aquest 2023 i 696.000 més el 2024. Per la seva banda, l’Ajun­ta­ment de Flaçà ha con­sig­nat 968.000 euros que sor­ti­ran del roma­nent que té el con­sis­tori i que ser­vi­ran per pagar les expro­pi­a­ci­ons que con­tem­pla el pro­jecte.

L’alcalde de Flaçà, Joan Adro­her, explica que el pro­blema era de segu­re­tat, ja que s’havien donat casos de per­so­nes que cre­ua­ven les vies quan estava la bar­rera abai­xada. El motiu, asse­nyala Adro­her, era que en oca­si­ons s’ha d’espe­rar fins a 20 minuts per poder pas­sar. Això passa quan dos trens cre­uen amb pocs minuts de diferència i des de Renfe man­te­nen les bar­re­res a baix per evi­tar acci­dents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia