Infraestructures i serveis

Alcaldes de municipis de l’Alt Empordà amb estació crearan un grup de treball per coordinar accions

S’han reunit a Figueres per treballar pel futur del tren de l’Empordà

Els alcaldes de municipis de l’Alt Empordà pels quals passa la línia ferroviària crearan un grup de treball per col·laborar i coordinar accions davant les administracions en la millora de la xarxa ferroviària a la comarca. Aquest és un dels acords als quals han arribat avui després de reunir-se a l’Ajuntament de Figueres, per informar de l’estat de la redacció dels projectes de les infraestructures ferroviàries i viàries que incideixen a l’àrea urbana i a la resta de la comarca. Hi han assistit l’alcalde de Portbou, Gael Rodríguez; l’alcalde de Camallera, Esteve Gironès; Àngel Posas, alcalde de Sant Miquel de Fluvià; Albert Ramos, alcalde de Vilamalla; el regidor de Còlera, Àlex Camps; la primera tinent d’alcalde de Llançà, Sílvia Barris i Joana Cobo, de Vilajuïga. També han acordat manifestar el suport a què a les estacions de Camallera i Vilajuïga s’aturin els trens de Mitja Distància, tant bon punt estiguin enllestides les obres d’adaptació de les respectives plataformes. Finalment, també han acordat plantejar al Ministeri de Transports i a la Generalitat de Catalunya la creació d’un tren transfronterer Girona- Figueres- Perpinyà.

Altres temes que s’han tractat és la construcció de la nova Estació Intermodal Figueres- Vilafant (tren convencional i alta velocitat), on s’ha posat de manifest el compromís del Ministeri de Transports i ADIF per garantir la continuïtat del servei ferroviari de viatgers des de la nova estació fins a Portbou, mantenint l’enllaç internacional. ADIF dins el primer trimestre de 2024, publicarà el Plec de Clàusules per la licitació del projecte constructiu de la Variant de Figueres i de l’estació intermodal Figueres Vilafant, com a projecte integral, de tot el seu traçat, que tindrà una longitud de 13.760 metres, i que passa pels termes municipals de Vilamalla, el Far d’Empordà, Santa Llogaia d’Àlguema, Vilafant, Figueres, Cabanes, Vilabertran i Peralada, on enllaça amb l’actual línia fins a Portbou. El tram des de Vilamalla fins a l’estació Figueres Vilafant, actualment executat amb una sola via es desdoblarà per dotar-la de doble via.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona