Infraestructures i serveis

Capella demana incloure l’R4 al traspàs de Rodalies per evitar accidents com el de Vacarisses

La consellera de Territori, Ester Capella, ha urgit a l’estat espanyol que inverteixi en el manteniment de la línia R4 per evitar esllavissades com la que diumenge hi va haver a Vacarisses–la quarta des del 2009– i també ha demanat que la línia s’inclogui en els acords pel traspàs integral de Rodalies al govern per garantir-ne el manteniment. La consellera ha reclamat a Adif les inversions pendents des de l’accident del novembre del 2018 després d’esfondra-se la paret d’un pas en trinxera provocant la mort d’un dels 133 passatgers. La responsable de la conselleria de Territori també ha recordat que al 2022 l’ens estatal només va executar el 21% del previst.

En una visita al municipi dos dies després del descarrilament d’un tren degut al despreniment de roques, Capella ha denunciat una “falta d’inversions històriques” i ha acusat l’executiu estatal d’opacitat respecte les actuacions fetes: “No sabem què inverteixen ni de quina manera ho fan”. La consellera considera que amb el traspàs es millorarà la gestió i podran garantir un millor manteniment. El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas, ha fet per carta la reclamació sobre l’R4 al president d’ADIF, en la qual també li demana que informi “amb caràcter urgent i detallat” sobre les causes del descarrilament de diumenge.

La consellera ha assegurat que l’explicació de les esllavissades que acumula l’R4 –les més importants el 2009, 2011, 2018 i 2024– és una “manca d’inversió històrica” que, ha apuntat, s’estén al conjunt de la xarxa ferroviària “tant pel que fa al manteniment de les vies, com de les estacions, les tanques o els canyissars que dificulten l’entrada dels bombers quan hi ha un incendi”.

L’alcalde de Vacarisses, Toni Massana, ha tornat a reclamar una vegada més a l’Estat espanyol que executi inversions a la zona. “Fa anys que estem avisant dels riscos”, ha subratllat Masana, que ha lamentat que ADIF no hagi contactat amb el govern local dos dies després del descarrilament. Masana ha augurat que si la titularitat fos de la Generalitat “hi hauria una gestió més propera i millor” i ha dit que, mentre el traspàs no arribi, “Adif i Renfe han de fer el manteniment necessari”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Un estable cremat a fa 2.200 anys es relaciona amb el pas de les tropes d'Anníbal pel Pirineu

Bellver de Cerdanya
LA CRÒNICA

“Girona no s’acaba al carrer del Carme”

religió

Entrellaçant cristianisme i catalanitat

Barcelona
integració

Mataró recull l’‘artivisme’ de la Vocalia de Dones de Rocafonda

mataró
GIRONA

Pepita Perich rep el guardó al gironí de l'any dels Premis Generalitat

GIRONA

Reclamen a l’Escala que Catalunya reconegui el seu passat esclavista

l’EscaLA

Arxivada la investigació per la mort de 55 avis en una residència de Palau-Solità durant la pandèmia

Barcelona
MEDI AMBIENT

El Maresme busca consens pel litoral

Mataró
RELIGIÓ

La mediació de Mossos posa fi a 15 dies de resistència a l’Esperit Sant

Barcelona