Infraestructures i serveis

Modernitzen 22 trens del 1996 i el 2003 dels FGC al Vallès per allargar-ne 15 anys la vida útil

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) té prevista allargar 15 anys la vida útil de 22 trens de la sèrie 112 construïts el 1996 i el 2003 amb capacitat per a 500 persones que circulen per la línia que uneix el Vallès amb Barcelona. De moment s’està fent la feina en un primer tren que farà la funció de prototip per posar-lo en funcionament la propera tardor i, progressivament, s’anirà renovant la resta de combois. L’actuació pretén dotar-los dels mateixos serveis, condicions de confort i disseny dels trens més nous, els de la sèrie 115, estrenats el desembre del 2022. Per la línia vallesana hi circulen també trens de les sèries 113 i 114.

Els treballs estan pressupostats en 16,3 milions d’euros, i consisteixen, d’una banda, en la rehabilitació completa de l’interiorisme i del disseny exterior dels 22 trens, que combinaran els colors negre i blanc. I, de l’altra, se’n renovaran completament les comunicacions i el sistema d’informació al viatger. En tots dos casos, s’utilitzaran els mateixos criteris amb què es van construir els últims trens estrenats a la línia, els de la sèrie 115 quan es van millorar les freqüències de pas. Un dels canvis més visibles serà la retirada de les barreres de vidre que separen els seients amb les zones de portes, amb l’objectiu de donar més obertura i amplitud a l’interior dels trens. A més, es repintaran portes, agafadors i altres elements del tren amb els mateixos colors que tenen les unitats 115. Els seients s’encoixinaran de nou i es renovaran els reposacaps i els reposabraços, amb materials més robustos. Els portaequipatges també es netejaran i es repararan.

La renovació del sistema d’informació inclourà la instal·lació de pantalles d’informació a l’interior dels trens, alhora que es renovaran els altaveus i el sistema d’intercomunicacions. S’instal·laran ports de connexió USB i es renovaran els espais per a les persones de mobilitat reduïda, amb la instal·lació de més seients plegables i la incorporació de suports d’esquena i suports per a cadires de rodes i per a bicicletes.

L’actuació també permetrà renovar les cabines dels maquinistes, amb la rehabilitació de la interfície i la instal·lació de nous monitors de videovigilància interna. A més, es renovarà el registrador jurídic dels trens, la caixa que registra totes les variables de conducció del tren.

La flota de la línia del Vallès té actualment 61 unitats: 22 trens de la sèrie 112, 19 de la 113, 5 de la 114 i 15 de la 115, la qual cosa ha permès incrementar la capacitat de la línia, que ha passat d’una capacitat de 80 milions de viatgers a l’any a 110 milions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Política

La plantilla del Consell Comarcal del Baix Penedès exigeix equipar sous

El Vendrell
educació

Clam perquè es posin zones d’ombres a sis escoles públiques de Mataró

mataró
societat

Entitats veïnals i socials tallen Aragó en protesta per la Fòrmula 1

Barcelona
Societat

Proposen reduir un 51% l’espai de premsa dels quioscos a Barcelona

Barcelona
Medi Ambient

L’oposició de Camarles demana blindar el terme a les plantes de biogàs

Camarles
Societat

L’Ajuntament de Badalona retalla l’horari de les terrasses del front marítim

Badalona

Milloraran passos de vianants de Lluís Pericot i Álvarez de Castro

GIRONA
URBANISME

Al Baix Llobregat s’han iniciat 497 habitatges aquest 2024

Viladecans

Detenen cinc persones per sabotejar caixers a Barcelona, l’Hospitalet i Santa Coloma

Barcelona