Infraestructures i serveis

societat

Queixes dels usuaris de l’R1 atrapats al tren sense transport alternatiu

L’avaria d’aquest matí ha afectat segons Renfe a uns 20.000 usuaris a la línia del Maresme que s’han quedat més de tres hores esperant a les estacions fins que s’ha restablert el servei

Els usuaris de la línia del Maresme de Rodalies, l’R1, han viscut un matí de desesperació i indignació per l’avaria elèctrica entre Premià de Mar i Mataró que ha tingut el servei aturat durant quatre hores. “Si no és per la pluja és per un tren que s’ha espatllat. Cada dia va malament”, es lamenta Caridad, una usuària que ha fet el trajecte entre Sant Pol de Mar i Mataró amb dues hores de retard. Pitjor sort han tingut en Jaime i en Ricardo, que han quedat atrapats a l’estació a les sis del matí. A les deu encara esperaven un tren que els portés a Calella i Pineda, respectivament. En Ricardo, resignat, evitava fer càlculs sobre l’hora en que es podrà restablir el servei de manera completa. El seu tren ha passat finalment a un quart d’onze.

L’anomalia s’ha detectat a dos quarts de sis d’aquest dijous i segons Renfe ha afectat a uns 20.000 viatgers. Els tècnics han instat a tallar les línies R1 i RG1 com a conseqüència de la falta de subministrament elèctric en la catenària a l’entrada de l’estació de Badalona.

Des de primera hora s’ha treballat per resoldre l’avaria que s’ha pogut restablir finalment a un quart de deu del matí. L’operadora ferroviària ha recomanat als passatgers fer servir mitjans alternatius de transport als viatgers que hagin de desplaçar-se entre el Maresme i la capital catalana, i s’ha facilitat un servei per carretera des de Masnou. La suspensió del servei de tren -que s’ha produït en hora punta d’entrada a la feina i en un dia plujós- ha provocat aglomeracions de viatgers a l’estació de Sants de Barcelona i en moltes andanes d’altres estacions, on els usuaris de Renfe s’havien quedat esperant a la represa del servei.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona