Infraestructures i serveis

mobilitat

FGC tindrà un nou model de tren per a la línia de l’aeroport

Alstom farà un taller específic per a 10 combois a la fàbrica de Santa Perpètua de Mogoda

El primer dels trens no s’entregarà a la companyia fins d’aquí a tres anys

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) tindrà una flota nova de deu combois per operar la futura línia directa entre el centre de Barcelona i l’aeroport del Prat. FGC ha signat aquest juliol amb Alstom un contracte de compra i manteniment durant 15 anys d’aquests nous combois per 117 milions i la constructora farà un taller específic de 3.000 m² a la seva fàbrica de Santa Perpètua de Mogoda per produir els trens, el primer dels quals serà entregat a FGC d’aquí a tres anys.

El vicepresident català, Jordi Puigneró, visitava aquest matí la planta d’Alstom acompanyat de la presidenta de FGC, Marta Subirà. El finançament de la nova flota es farà a través de diverses entitats financeres i el Banc Europeu d’Inversions. El govern vol garantir la connexió ràpida entre el centre de Barcelona i les dues terminals de l’aeroport cada quinze minuts en horaris fixes –avui el tren de Rodalies a l’aeroport només arriba a la T2 perquè, tot i que el túnel entre la T2 i la T1 ja està construït encara no està equipat per al pas de trens. Sempre hi haurà un tren esperant a l’andana de la T1 per facilitar l’acomodament d’equipatges i persones.

Serà un nou model de tren amb les característiques adaptades al servei de passatgers aeroportuaris, amb nombrosos espais per als equipatges i passadissos amples per facilitar la mobilitat interior. De 85 metres de llarg, cada tren estarà format per cinc cotxes d’un pis amb capacitat per a 600 passatgers i amb la possibilitat d’arribar a una velocitat màxima de 120 Km/h. Amb endolls i punts de recàrrega USB en tots els seients i xarxa wifi, estan dissenyats per aprofitar el màxim espai interior.

El govern català fa anys que planteja la posada en servei d’un tren llançadora a l’aeroport equiparable als que funcionen als aeroports de Londres Heathrow, Amsterdam Schiphol, Viena o Roma Fiumicino.

El servei, però, ha estat posat en qüestió no només per Renfe sinó també per la Plataforma del Transport Públic (PTP) perquè consideren que afegirà pressió a la ja congestionada xarxa de Rodalies perquè haurà d’utilitzar un dels dos únics túnels de la xarxa convencional que travessen la ciutat per Passeig de Gràcia i plaça de Catalunya. Tant Renfe com la PTP són partidaris que s’aprofiti la R4 del Vallès per fer-la arribar a les terminals del Prat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Europa

El linx ibèric ja no és una espècie en perill d’extinció, però continua “amenaçada”

Medi ambient

La platja contaminada de Sant Adrià de Besòs seguirà tancada

Sant Adrià de Besòs
Educació

Concentració de docents al Consorci d’Educació a Barcelona: “Volem continuïtat”

Barcelona
SALUT

Concentració a Mataró per exigir la continuïtat del servei de pediatria a l’Hospital

Mataró
Educació

Barcelona enllestirà la reordenació de l’FP el 2030

Barcelona
OLOT

Els veïns del barri del Morrot demanen els expedients del Pla Parcial

OLOT
Societat

Mor Francesc Bosch, el premianenc amant dels pessebres

canvi climàtic

Onades de calor extrem arreu del món

barcelona
Infraestructures

L’ACA soterrarà el torrent dels Vinyals a Cabrera per controlar les inundacions

Cabrera de Mar