Infraestructures i serveis

L’AMB pretén transformar carreteres en avingudes

Vol “reciclar” infraestructures per cosir les ciutats metropolitanes i garantir una mobilitat sostenible

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) proposa convertir carreteres en avingudes, “reciclant” infraestructures per connectar les ciutats metropolitanes i garantir una mobilitat sostenible. En l’exposició Metròpolis d’avingudes, situada a l’Espai Mercè Sala, a l’estació Diagonal del metro, l’AMB mostra un imaginari futurista de ciutats enllaçades, amb deu grans avingudes, espais verds, carrils per al transport públic i per a la bicicleta i zones per a vianants. La frase “Adeu autopistes, hola avingudes” resumeix la idea central amb provocació.

El que s’hi ensenya són les propostes guanyadores del concurs Nusos i cruïlles, convocat per captar idees d’arquitectes i enginyers per replantejar el paper de les carreteres, i fins i tot han unit “el millor de les propostes” en un mural. Però aquestes transformacions es podrien realitzar realment? Segons explica a aquest diari Xavier Alarcón, comissari de l’exposició, el model “és viable”, tot i que cal la col·laboració de les diferents administracions implicades en les infraestructures. “És la idea més possibilista” perquè aposta pel “reciclatge” d’infraestructures existents “amb nous usos”, afegeix, la qual cosa és “més econòmica”. L’essencial és “cosir les ciutats metropolitanes”, convertint carreteres en avingudes, generant “vida” i activitat econòmica en diversos trams, que permeti posar-hi parades d’autobusos i camins per fer a peu. El principal objectiu és avançar en la mobilitat sostenible.

L’AMB pren la iniciativa en un assumpte cabdal, en què haurà d’arribar a acords amb la resta d’administracions per decidir les inversions. Les seves propostes, però, quedaran impregnades en el pla director urbanístic, que encara s’està redactant, i que servirà per facilitar que les transformacions es puguin fer. El document tècnic ja s’haurà enllestit a finals d’aquest any i serà llavors quan entrin en joc les negociacions polítiques. Mentrestant, el trajecte entre Barcelona i Montcada i Reixac només admet autopista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Estats Units

Mor el pacient que va rebre un ronyó de porc modificat genèticament

Barcelona
SANT FELIU DE GUÍXOLS

Nova edició de Guíxols Flors amb molta participació

SANT FELIU DE GUÍXOLS
GIRONA

Els castells, protagonistes del primer diumenge de Temps de Flors

GIRONA
SERVEIS

Balaguer instal·la un sistema innovador per detectar fuites d’aigua a la xarxa

BALAGUER

Estabilitzat l’incendi forestal

BATEA
societat

El col·lapse general a Rodalies afecta també al metro de Barcelona

barcelona
Sonia Giménez
PRESIDENTA DE L’OBSERVATORI DE L’AIGUA DE TERRASSA (OAT)

“En la gestió de l’aigua cal valentia i requereix consens”

TERRASSA
Olot

El Cornamusam aposta per la programació de quilòmetre zero

Olot
Educació

L’Ajuntament de Badalona treu els estudis universitaris del Carme per posar-hi oficines

Badalona