Infraestructures i serveis

BARCELONA

Barcelona aprova recórrer contra la sentència contrària a l’eix verd de Consell de Cent

L’Ajuntament de Barcelona va aprovar ahir presentar recurs contra la sentència contrària a les obres de reconversió en eix verd de Consell de Cent. El consistori també demanarà que es retirin les demandes contra la resta d’eixos i Via Laietana. Així ho va demanar la portaveu adjunta del grup municipal de Barcelona en Comú, Janet Sanz, a la comissió d’Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge, argumentant que les reformes es basen bàsicament en la prioritat de lluitar contra el canvi climàtic. Sanz va instar al govern municipal a defensar la legalitat dels serveis jurídics del consistori per evitar la “judicialització” de la política i va acusar Trias per Barcelona de ser el “braç polític” del negacionisme climàtic. La proposició va prosperar amb 24 vots a favor –els del PSC, BComú i ERC– i 17 en contra.

El jutjat contenciós administratiu número 5 de Barcelona va donar la raó a un recurs presentat per la Unió d’Eixos Comercials i Turístics, Barcelona Oberta, contra les obres de reconversió de l’espai i condemna el consistori “a retornar les actuacions a l’estat en què es trobaven amb anterioritat a la seva aprovació”. Segons s’estableix en la sentència –que no és ferma–, per tirar endavant les actuacions calia aprovar una modificació urbanística del pla general metropolità (PGM), i no només un projecte d’obres ordinari tal com va fer el govern de Colau. També sentencia que les obres no es podien adjudicar de forma fragmentada sense un informe que ho fonamentés.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Multades 18 companyies aèries amb 700.000 euros per pràctiques abusives els últims tres anys

barcelona
societat

Els Mossos donen per desallotjades les cases ocupades del Kubo i la Ruïna a l’entorn de la plaça Bonanova

barcelona
SALUT

Punt d’assistència al CAP de Ripoll per a pacients oncològics i els seus familiars

RIPOLL
INFRAESTRUCTURES

Finalitzen les obres d’ampliació de la vorera del carrer de les Enderrocades

GIRONA
POLÍTICA

L’Ajuntament de Palamós se suma al suport al poble palestí

PALAMÓS
INFRAESTRUCTURES

Milloren la pista esportiva nova de l’escola Barceló i Matas de Palafrugell

PALAFRUGELL
Cop28

El futur climàtic global es discuteix a Dubai

barcelona
societat

S’activa la preemergència i Aragonès veu “a prop” el trasllat d’aigua en vaixell

Barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel ennuvolat a partir de la tarda amb algunes precipitacions

Barcelona