Salut

“I com volen que ho paguem, tot això?”

La fi de la bonificació dels 20 cèntims dels carburants satura moltes benzineres, principalment les de baix cost

La demarcació de Girona, principalment abans-d’ahir, si bé ja fa dies es va notant de manera esglaonada, es va aixecar amb notables cues a les benzineres de baix cost. El motiu: la fi, a les 12 de la nit, de la bonificació de 20 cèntims que l’Estat ha aplicat als carburants. Això vol dir, doncs, que el preu del carburant serà més alt.

En Manel, un veí de Vall-llobrega, que era abans-d’ahir a la benzinera de l’Esclat de fora de Palamós, al camí del Pla de Llop, de baix cost, es queixava que encara seria més car, fins i tot: “Penseu a sumar-hi que l’Estat ha exigit a les petrolieres que, el 2023, modifiquin la composició dels carburants, perquè siguin menys contaminants. Això ho encarirà, diuen, més de tres cèntims!” La Maria, de Palamós, que feia cua des de feia una estona, es queixava: “Si no ens apugen els sous, com ho pagarem, tot això?”

La bonificació de 20 cèntims va entrar en vigor l’1 d’abril passat. En aquell moment, es va aplicar un pla de xoc, el primer, aprovat el 29 de març. L’objectiu era pal·liar els possibles efectes econòmics ocasionats per la guerra entre Rússia i Ucraïna. Segons l’executiu, el fi d’aquesta rebaixa ha estat esmorteir les pujades que han anat experimentant els últims mesos la benzina i el dièsel, que han arribat a superar la barrera dels dos euros per litre, aquest estiu.

A més, dels 20 cèntims, 15 han estat assumits per l’Estat i un mínim de 5 per les estacions de proveïment. Algunes l’han augmentat com a mètode de fidelització.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Barcelona-Pequín: la porta amb la Xina es torna a obrir

Barcelona
PATRÍCIA FONT
NOVEL·LISTA I EXCAP DE PREMSA DE LA SALA BECKETT

“El ‘Guernica’ és tant de Picasso com teu o meu”

BARCELONA
SOCIETAT

Antonieta Puigbó, 104 anys de testimoniatge

EDUCACIÓ

Jordi Domènech, educador i divulgador científic de referència a Catalunya

Medi Ambient

La Terra, al límit

Barcelona

Un poble del Montsià no pot fer servir aigua de l’aixeta perquè surt tèrbola

barcelona

Quatre caps de setmana sense trens entre Sant Sadurní i Vilafranca

barcelona
societat

Detinguda per robar 4.206 euros en joies a la casa on treballava

el far de l’empordà
societat

Eixample, de forat a plaça

barcelona