Educació

educació

solidaritat

Premià de Dalt té llibres de text gratuïts per tercer any

L'Ajuntament manté la partida de 140.000 euros per renovar el material escolar de les escoles públiques i l'institut

L'experiència, amb què des del 2014 han invertit 630.000 euros, beneficia més de 1.000 famílies

L'Ajun­ta­ment de Premià de Dalt man­tindrà, i ja són tres anys, la gratuïtat dels lli­bres de text de les dues esco­les de primària públi­ques i de l'ins­ti­tut. Hi des­tina una par­tida de 140.000 euros que ser­vi­ran per com­prar mate­ri­als nous i per subs­ti­tuir aquells que han que­dat mal­me­sos. La ini­ci­a­tiva, bate­jada com a Roda­lli­bres i l'única d'aques­tes carac­terísti­ques que es fa al Maresme, bene­fi­cia més de 1.000 famílies del muni­cipi. Segons els càlculs fets del con­sis­tori, cada alumne que estu­dia de P3 a Bat­xi­lle­rat s'estal­via entre 200 i 400 euros per curs. “N'estem molt satis­fets, dels resul­tats, perquè han com­plert les expec­ta­ti­ves que teníem”, explica l'alcalde, Josep Triadó (CDC) que des­taca que en cas de família nom­brosa, l'estalvi con­junt d'aquests tres anys pot arri­bar dels 1.800 als 3.600 euros. A banda dels lli­bres, la des­pesa més impor­tant per a les famílies, també se sub­ven­ci­o­nen els mate­ri­als uti­lit­zats en els pri­mers cur­sos d'esco­la­rit­zació i que no es poden reu­ti­lit­zar. Els exem­plars són pro­pi­e­tat de l'escola i els alum­nes en poden fer ús i n'han de tenir cura. “Les famílies apor­ten una petita quota a l'inici de curs perquè cadas­cuna de les comis­si­ons de lli­bres que fun­ci­o­nen a cada cen­tre per fer front a repo­si­ci­ons de lli­bres durant el curs. Cada comissió està inte­grada per un repre­sen­tant de l'Ajun­ta­ment, un de l'AMPA i un de l'escola, segons explica l'alcalde. Triadó hi afe­geix que no tan sols en sur­ten bene­fi­ci­a­des les famílies sinó que el tei­xit comer­cial local ha notat un aug­ment en les ven­des durant les set­ma­nes prèvies a l'inici de curs. “La gent pot inver­tir en altres pro­duc­tes els diners que reser­vava per als lli­bres”, comenta.

De cara al curs 2017/2018 l'Ajun­ta­ment ja ha fet una pre­visió des­ti­nada a la com­pra de lli­bres que pujarà a 161.000 euros “atès que ja aquest curs s'obre una ter­cera línia de pri­mer d'ESO que sig­ni­fica la incor­po­ració de més alum­nes”. Triadó asse­nyala que la inversió en lli­bres de text s'emmarca en la política seguida des de fa anys al muni­cipi on “l'eco­no­mia està al ser­vei de les per­so­nes, no dels bancs”.

LA FRASE

Els ciutadans poden invertir en altres productes els diners que reservavmen per adquirir els llibres
Josep Triadó (CDC)
alcalde de premià de dalt


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia