Educació

La UdG inicia una línia de marxandatge social fet amb roba reciclada

La formen un targeter, una polsera, una dessuadora, una caputxa, un estoig i una motxilla

Es fa amb la implicació de l’escola Qstura i Ecosol, de Càritas

La Universitat de Girona (UdG) traurà al setembre, coincidint amb el pròxim curs, una línia de productes de marxandatge amb la doble vessant de promocionar la institució i, a la vegada, implicar-se amb el compromís social, la sostenibilitat i la cooperació. Amb aquest objectiu, la UdG, segons va explicar el vicerector de comunicació, José Antonio Donaire, impulsa aquest projecte amb la col·laboració d’Ecosol, empresa d’inserció de Càritas, i l’escola de disseny, patronatge i confecció Qstura. Sempre, i segons Donaire, amb la idea de generar un marxandatge “d’alt valor afegit”. Donaire va remarcar la rellevància que el marxandatge serà propi, molt allunyat del de sèrie.

La col·lecció

Els elements de la col·lecció, ara mateix formats per estoigs, dessuadores, una caputxa –que es pot afegir a la dessuadora– bosses i targeters–, seran dissenyats per Qstura i confeccionats per Ecosol, empresa del tercer sector que ofereix formació i sortides laborals a persones en situació de vulnerabilitat social i laboral. A tots hi predomina el color corporatiu de la UdG, el blau, i les peces tindran retalls de roba reciclada. Per recollir-la, durant aquest mes de maig hi haurà diferents contenidors de cartró repartits a les diferents facultats, on els estudiants i els membres de la comunitat universitària podran dipositar aquelles peces que ja no es posin. “Volem oferir un disseny singular i associar la marca UdG amb els valors d’equitat i justícia social”, destaca Donaire.

Sílvia Castelló, directora de Qstura, va remarcar la implicació dels estudiants de l’escola per crear els productes i la infinitat d’idees que van sorgir. Per la seva part, Anna Güell, gerent d’Ecosol, l’empresa d’inserció de Càritas Diocesana de Girona, va destacar que, de mitjana, cada persona llença uns 12 quilos de roba a l’any. D’aquests, cap a un 20% es destina a la venda de segona mà i la resta s’exporta o es porta a trinxar per tornar a entrar en el circuit de la indústria. La nova línia de marxandatge estarà disponible al setembre i els preus s’adequaran a la capacitat econòmica dels estudiants.

LA FRASE

Volem oferir un disseny singular i associar la marca UdG amb els valors de justícia social
José Antonio Donaire
vicerector de comunicació de la universitat de girona

LA XIFRA

12
quilos
de roba és la mitjana que llença una persona a l’any i, d’aquests, un 20% van per a peces de segona mà.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER
campdevànol

Un projecte vol convertir el Ripollès en refugi de persones LGTBIQ+

campdevànol
gastronomia

Un ‘mercat’ gastronòmic quedarà obert al Port Vell

Barcelona

S’Agaró, un referent centenari

S’Agaró

El camí de ronda, un regal

s’agaró
Claudio Grande
Cap de l’oposició de Llançà per Alternativa per Llançà (AxL)

“El govern de Junts i el PSC està fent una política continuista”

Llançà
Vicissituds abans, durant i passada la guerra
MOMENTS DIFÍCILS

Vicissituds abans, durant i passada la guerra

Terramar, precedent avantatjat i inconclús
SITGES

Terramar, precedent avantatjat i inconclús

Estratègia comercial pionera
PROMOCIÓ INTENSA

Estratègia comercial pionera