Educació

Arbúcies vol que el Vedruna sigui reconegut com a escola “d’alta complexitat”

La Generalitat ha retirat aquest any al col·legi el concert educatiu pel grup de P3

L’Ajuntament i el Consell Escolar donen suport al centre per reclamar-ho

L’Ajuntament d’Arbúcies demana a la Generalitat que es reconegui l’escola Vedruna del municipi com a “centre d’alta complexitat” i dona suport al col·legi per recuperar el concert que li han suspès: aquest curs 2021/22, el Departament d’Educació ha retirat a l’escola el concert educatiu pel grup de P3 perquè no arribava els 13 alumnes. Segons l’Ajuntament, la decisió per la diferència d’un alumne en l’efectiu requerit, a més del perjudici econòmic, afecta recursos pedagògics. “Demanem flexibilitat tenint en compte la complexitat de l’alumnat. El curs de P3 és la primera escolarització dels nens i en un 80% són de famílies d’origen migrant; en el conjunt, aquesta proporció és de l’ordre d’un 50%”, diu Jaume Salmeron, regidor d’Educació d’Arbúcies.

A més, l’Ajuntament recalca que un percentatge important d’aquests nuclis familiars segueixen plans de treball establerts per diferents administracions de benestar social per situacions socioeconòmiques desfavorables i de vulnerabilitat. Tot i tractar-se d’un centre concertat, l’Ajuntament considera que cal tenir en compte que l’escola gestiona, com la resta de centres del municipi, alumnat amb necessitats educatives especials. “Si un dels centres flaqueja, tota la comunitat educativa se’n ressent”, diu Salmeron. L’Ajuntament demana a Educació que s’implementin, de manera immediata i urgent, recursos pedagògics i humans, que es recuperi el concert el curs 2022/23 i que es “blindi amb el reconeixement com a centre d’alta complexitat”. Aquesta demanda, que també ha rebut el suport del consell escolar municipal, es va aprovar per ple amb la majoria absoluta de l’equip de govern (Entesa); ERC s’hi va abstenir i la CUP hi va votar en contra.

La integració a la xarxa pública, denegada a Sant Hilari

L’Associació de Pares de Família de Sant Hilari Sacalm, que gestiona el centre concertat amb la llar d’infants Les Cent Fonts i el col·legi Sant Josep, critica la negativa de la Generalitat d’integrar l’escola a la xarxa de centres públics com demana l’entitat. Els representants de l’Apfshs i de l’Ajuntament han acudit recentment al Departament d’Educació a Barcelona per exposar-hi un cop més la petició que ha de garantir la continuïtat del centre, però segons l’entitat la resposta ha estat un no rotund a la integració. “El que més dol és que, d’una banda, el departament manifesti que aquest projecte li encanta i que, de l’altra, el deixi a la deriva i a la seva sort. Evidentment, aquest és un no totalment contradictori”, diu l’entitat en un comunicat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Hortolans de Manresa, indignats pel tall d’aigua per regar

Manresa
SALUT

El Trueta incorpora un TAC que ofereix imatges durant la intervenció

GIRONA
Salut

Balcells assegura que l’assistència mèdica al Baix Segre està “garantida”

Lleida
GIRONA

Les infermeres d’atenció primària es reivindiquen en un congrés

GIRONA
salut

Reclamen mantenir l’actual hospital Sant Jaume de Mataró fins que no es faci el nou

Mataró
Societat

Estudien construir un centre de processament de dades al subsòl de La Sagrera

Barcelona
SANTA COLOMA DE FARNERS

El BOE publica la proposta alternativa del ramal de la MAT fins a Riudarenes

SANTA COLOMA DE FARNERS
SOCIETAT

Glaceres que es desfan als soterranis de la Catedral per Temps de Flors

girona
QUART

La Festa del Fang s’avança al maig i amplia les activitats a tot el mes

QUART