Educació

La proposta de zonificació escolar a Terrassa s’enllestirà el juliol

Els serveis tècnics municipals han fet el treball inicial i ara es faran cinc sessions amb membres del Consell Escolar Municipal per elaborar-la, ja que l’actual de quatre zones és del 2009

La pro­posta d’una nova zoni­fi­cació esco­lar a Ter­rassa, que s’arros­sega des del man­dat pas­sat, podria estar enlles­tida el pro­per mes de juliol amb l’objec­tiu que passi per l’apro­vació defi­ni­tiva a l ple­nari del Con­sell Muni­ci­pal Esco­lar (CME) i, poste­ri­or­ment tin­gui el vis­ti­plau del ple de l’Ajun­ta­ment i poste­ri­or­ment dels ser­veis ter­ri­to­ri­als d’Edu­cació.

Així ho ha expli­cat aquest matí la direc­tora del Ser­vei d’Edu­cació de l’Ajun­ta­ment, Gemma López, a la resta de for­ma­ci­ons polítiques en comissió infor­ma­tiva. Actu­al­ment s’han aca­bats els tre­balls amb els tècnics del con­sis­tori de la nova zoni­fi­cació que han tin­gut en compte dades del padró muni­ci­pal –nai­xe­ments i residències per bar­ris– o pro­jec­ci­ons de crei­xe­ments d’habi­tat­ges, entre altres, i ara s’abor­darà una segona fase, con­vo­cant una comissió de repre­sen­tació del CME, amb mem­bres de direc­ci­ons, docents i asso­ci­a­ci­ons de famílies dels cen­tres públics i con­cer­tats, a més per­so­nal del ser­vei d’Edu­cació, perquè aca­bin de con­fec­ci­o­nar la pro­posta. Es reu­ni­ran cinc vega­des des d’ara fins el juliol, tot i que no estan con­cre­ta­des les dates, i en les dar­re­res s’hi incor­po­ra­ran els repre­sen­tants dels grups polítics muni­ci­pals.

El regi­dor d’Edu­cació, Joan Sal­va­dor, ha asse­gu­rat que “no hi ha una pre­missa mar­cada” mal­grat que tot fa pen­sar que s’ha de can­viar una zoni­fi­cació que ja té 15 anys, divi­dida en qua­tre zones, només pen­sant en qüestió pobla­ci­o­nal, ja que s’ha pas­sat de 210.000 habi­tants als 225.000. “Si s’arriba a la con­clusió que ja estan bé com estan, es que­da­ran com estan”, ha reblat el regi­dor.

El repre­sen­tant de Vox, David Agui­naga, ha dema­nat saber les pro­blemàtiques que s’han produït al que López li ha repli­cat que una cosa “és la per­cepció que pugui tenir la comu­ni­tat en gene­ral, però si que és un fet que el decret de preins­cripció i matrícula esta­bleix uns indi­ca­dors i cri­te­ris” per a la zoni­fi­cació i que l’actual no els com­pleix. D’exem­ple ha citat que el decret diu que les zones han de ser soci­o­e­conòmica­ment hete­rogènies i “no les tenim”, o que s’ha d’afa­vo­rir l’esco­la­rit­zació de pro­xi­mi­tat –el text no fixa la distància– i “nosal­tres tenim unes zones que són enor­mes”. Per aquest motiu, amb els indi­ca­dors de les zones, s’estu­di­a­ran alter­na­ti­ves per millo­rar-los i, un d’ells fixat per la pri­mera comissió dels tècnics és que els cen­tres esti­guin a una distància d’un quilòmetre. Sal­va­dor ha afe­git que serà una feina d’equi­li­bris, tenint en compte que les pla­ces que s’ofe­rei­xen han de ser les matei­xes que es deman­da­ran i que hi ha zones “amb sobre­o­ferta”, ha pun­tu­a­lit­zat López.

La dar­rera zoni­fi­cació en qua­tre dis­tric­tes esco­lars es va apro­var a prin­ci­pis del 2009 després de dos anys de debat, i no va estar exempta de crítiques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.