Societat

La síndica de Barcelona recomana a l’IMET que investigui un possible frau en el cobrament de tarifes de taxis adaptats

Una queixa denuncia que hi ha alguns taxis que cobren un preu diferent a les persones en cadira de rodes sense autorització

La síndica de greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, ha recomanat a l’Institut Metropolità del Taxi (IMET) que investigui un possible frau en el cobrament de tarifes de taxis adaptats. Vilà ha actuat arran d’ una queixa que denuncia que hi ha alguns taxis que cobren un preu diferent a les persones en cadira de rodes sense que això estigui autoritzat per l’IMET. En concret, es cobrarien 13,9 euros entre setmana i 14,5 els caps de setmana, festius i nocturns. La síndica també explica que s’aplica la tarifa de demanda de servei per emissora (7 € mínim), sense que hi hagi cap alternativa real a accedir al servei mitjançant mà alçada o parada de taxi.

Encara que la normativa permet l’IMET autoritzar en la forma i les condicions oportunes, complements per a serveis especials, -que s’han d’exhibir a l’interior del vehicle, en un lloc visible- la revisió de les tarifes vigents els anys 2018 i 2019 se’n desprèn que els desplaçaments efectuats amb taxis adaptats per a usuaris de cadires de rodes no són objecte de complements ni suplements i, en conseqüència, s’han

d’aplicar les mateixes tarifes i complements que a la resta de trajectes. El mateix Reglament metropolità del taxi, en l’article 53.3, qualifica d’infracció greu l’incompliment del règim tarifari i, en especial, aplicar suplements no autoritzats.

Respecte a la tarifa mínima de 7€ establerta reglamentàriament per demanar el servei per emissora la Síndica considera “que aquest cost és pràcticament inherent a les persones que necessiten taxis adaptats, ja que amb el volum reduït d’aquest tipus de vehicle és quasi impossible optar a un taxi adaptat al carrer o en punts de parada autoritzats”.

La Sindicatura de Greuges creu convenient que, mentre no es produeixi un increment prou significatiu de la flota de taxis adaptats que permeti accedir als mateixos en igualtat d’oportunitats a altres persones usuàries, es valori estudiar opcions o alternatives que permetin reduir aquesta despesa (abonaments i/o reduccions).

Aquesta denuncia se suma a la queixa que va formular la Síndica el passat mes de març, quan va mostrar la seva preocupació perquè Barcelona no compleix amb el mínim legal establert del 5% de taxis adaptats de la ciutat. Segons la defensora de la ciutadania barcelonina, la flota de taxis adaptats a la capital catalana no arriba ni al 1% de la flota de llicències de taxi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia