Infraestructures i serveis

Foment enllestirà la variant de Vallirana

La ministra avança que es redactarà el pla per allargar la via sobre les Casetes

El Ministeri de Foment va anunciar ahir que allargarà la variant de Vallirana de l’N-340 fins més enllà del nucli urbà de la localitat. Els actuals túnels acaben en una rotonda als afores del nucli de Vallirana, però la carretera de gran trànsit encara travessa el barri de les Casetes d’en Muntaner, just abans d’afrontar el port de l’Ordal.

La ministra Raquel Sánchez va visitar ahir el centre de control dels túnels, inaugurats fa dos anys. El projecte d’allargament de la variant preveu una despesa de més de 19 milions d’euros. Els treballs són una llarga reivindicació de la localitat que encara avui té petjada al saló de plens, on l’alcaldessa ha rebut la ministra, ja que hi penja un cartell reclamant les obres. “Treballem en l’adjudicació de la millora de l’N-340 al tram de les Casetes d’en Muntaner, que és una reivindicació que s’afegeix a les històriques a la zona i que permetrà millorar la fesomia i la configuració de la carretera”, va explicar Sánchez. “Facilitarà l’accés al polígon industrial i a les urbanitzacions”, va reblar. La millora se sumarà a la iniciativa per instal·lar pantalles acústiques a la sortida del túnel, on els veïns han manifestat les molèsties que ocasiona el pas de vehicles.

Sánchez va atribuir al govern estatal del PP diversos retards en obres i infraestructures a Catalunya que “a poc a poc es van desbloquejant”. Va citar la connexió entre l’A-2 i l’AP-7 entre Sant Andreu de la Barca i Castellbisbal, reoberta la tardor passada i que va estar anys aturada.

És clar que d’obres aturades a mig fer, la variant de Vallirana –els actuals túnels– es va endur el rècord europeu de retard, ja que van reobrir la carretera dècades després de començar les obres. Els túnels van trigar quinze anys a construir-se, després de tres dècades de reivindicació veïnal i municipal pel pas de camions i vehicles pel centre de la població.

Entre altres projectes pendents de redactar, hi ha la B-40, el Quart Cinturó, que ha d’unir les comarques del Baix Llobregat i el Vallès Occidental amb els trams ja en ús a Abrera i Viladecavalls-Terrassa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Mollerussa recupera el servei d’Internet i telefonia mòbil

MOLLERUSSA

Nous mentors pels pacients amb una malaltia renal crònica

girona
medi ambient

Espai protegit pel corriol petit a la platja de les Botigues de Sitges

SITGES
societat

Els Mossos reforcen l’Horta de Lleida amb agents de paisà

LLEIDA
Consol Aroca
Secretària de Dones pel Futur

“Teníem clar que aquelles torres s’havien de salvar”

SANT ADRIÀ DE BESÒS
Pepi Astor
Va treballar a les Tres Xemeneies

“Miro el petjapapers i em venen tots els records”

BARCELONA

Diagnòstic mèdic al català

Barcelona

Un nou barri que aspira a ser un referent internacional

Sant Adrià de Besòs
Marta Paset
Cap de l’oposició de l’Ajuntament de Tordera (ERC)

“No aprovar el pressupost és el primer gran fracàs del govern”

Tordera