Societat

Trànsit admet que l’AP-7 “toca sostre” els caps de setmana

El model de mobilitat actual “no dona sortida” als trajectes “de dispersió de l’àrea metropolitana cap a zones de vacances”, diu el director del SCT

El govern admet que les cues són de “difícil solució”

Trànsit reconeix que l’AP-7 “ha tocat sostre” els caps de setmana i que el model de mobilitat “no dona sortida” als trajectes cap a zones de vacances. El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, va fer aquestes declaracions ahir després d’una operació tornada del cap de setmana de tres dies de la segona Pasqua amb cues desesperants en moltes carreteres, però sobretot en aquesta via principal que travessa el territori de punta a punta i dona accés a la costa. També el govern veu el problema del col·lapse a les carreteres “de difícil solució” i ahir la portaveu, Patrícia Plaja, va admetre que “les carreteres són les que són”, que “tothom surt quan surt” i que “estan estudiant” possibles solucions. En tot cas, no va respondre a la pregunta de si es prohibirà la circulació de camions el cap de setmana, com passava quan hi havia peatges, i va admetre que el trànsit a les vies on els peatges han desaparegut ha crescut un 40%.

Quasi 250.000 vehicles van tornar a l’àrea metropolitana de Barcelona el diumenge a la tarda, fins a les nou de la nit, i en concret a l’AP-7 es van arribar a registrar cues de fins a 40 quilòmetres, tant dels vehicles que venien del sud i la Costa Daurada cap a Barcelona com dels que retornaven del nord i la Costa Brava en direcció a l’àrea metropolitana. On hi va haver més col·lapse de vehicles va ser, precisament, on hi havia hagut els antics peatges de la Roca del Vallès, al nord, i del Vendrell, al sud.

Ramon Lamiel va reconèixer ahir a RAC1 que el model de mobilitat actual “no dona sortida” als trajectes “de dispersió de l’àrea metropolitana cap a zones de vacances” i va afirmar que l’AP-7 “ha tocat sostre” els caps de setmana, tot i que va advertir que les retencions no són exclusives del cap de setmana, ja que, va indicar, també els dies feiners es produeixen 126 quilòmetres de retenció de mitjana. El director del SCT va demanar promoure “alternatives a la mobilitat” amb transport públic i va posar èmfasi en l’autobús.

Lamiel va puntualitzar que el responsable de l’AP-7 és l’Estat espanyol i que el SCT pren mesures en la gestió del trànsit per reduir la sinistralitat i per atenuar les cues. En aquest sentit, va anunciar que Trànsit posarà en marxa “en breu” un sistema de grues per retirar els vehicles accidentats sense víctimes mortals en cas que la grua de l’assegurança es retardi per tal d’evitar més congestió.

LES XIFRES

40
quilòmetres
de cues es van registrar diumenge a l’AP-7 en l’operació tornada del cap de setmana llarg de Pasqua.
40
per cent
s’ha incrementat el trànsit a l’AP-7 des que s’hi van eliminar els peatges. La via també s’ha deteriorat.
9
mesos
fa que van desaparèixer els principals peatges a Catalunya. Hi ha més trànsit, sobretot de camions.

La Cambra de Comerç demana inversions

La Cambra de Comerç de Barcelona veu fonamental accelerar durant els pròxims anys les tramitacions d’estudis i projectes en les infraestructures catalanes, no només de les actuacions ja previstes per l’administració estatal en els seus plans vigents, sinó també dels grans projectes estratègics per a Catalunya que requereixen una forta empenta des del territori, ja que o bé es troben molt endarrerits, o bé no tenen consens o es troben gairebé oblidats. En una nota, la Cambra considera que els projectes d’infraestructures més rellevants en obres actualment a Catalunya corresponen fonamentalment al pla de rodalies i al corredor mediterrani (mercaderies), també recorda que a la xarxa viària hi ha retards flagrants, com ara la B-40, i demana una solució per a l’AP-7 després de la supressió dels peatges. La Cambra reclama actuacions com els nous accessos al port de Barcelona, remarca la falta d’inversió en Rodalies (recorda que l’any 2021 Adif només va executar el 23,9% del seu pressupost a Catalunya, i Renfe, el 34,6%) i demana un debat sobre l’aeroport del Prat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Gastronomia catalana, la que ho aprofita tot

Barcelona
Joan (Nani) Mora
Cap de l’oposició d’ERC a Sant Andreu de Llavaneres

“Veiem com tot el que tenia la marca d’ERC s’està aturant”

Sant Andreu de Llavaneres
ADMINISTRACIONS

El Maresme se sent exclòs del pla de barris

MATARÓ
ciència

Asfalt autoregeneratiu i altres avenços tecnològics per a més seguretat a les vies

Tarragona
gastronomia

Cinc restaurants, un menjador escolar i dues escoles de cuina, a l’Slow Food

sant sadurní d’anoia

Un pèsol per col·locar

sant andreu de llavaneres
Societat

Es presentarà una moció al ple per parlar de l’alberg de Badalona

Badalona
ADMINISTRACIONS

L’Ajuntament de Lleida serà part en la causa dels robatoris a l’Horta

LLEIDA
societat

Els càmpings de la Costa Brava, principal allotjament turístic català

roses