Societat

societat

Esquerra Republicana demana la continuïtat de la base de manteniment de la línia R3 a Ripoll

Pels republicans, la línia R3 de Rodalies entre Barcelona i Puigcerdà és imprescindible

La reducció de persones treballadores a la base de manteniment a Ripoll, que ha passat de 15 a 3, ha provocat un dèficit de personal de manteniment amb conseqüències com la recent incidència al pas a nivell al passeig Ragull de Ripoll que va afectar el servei durant tres hores.

El Grup Parlamentari d’Esquerra Republicana al Senat ha sol·licitat la tramitació d’una moció per garantir la continuïtat de la base de manteniment de la línia R3 d’Adif a Ripoll, així com que es presenti un pla que identifiqui les necessitats de personal per cobrir totes les eventualitats que requereix la qualitat i el manteniment de la línia. També ha demanat que es debati la moció en la Comissió de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Pels republicans, la línia R3 de Rodalies entre Barcelona i Puigcerdà és un servei de transport públic imprescindible per als residents de les diferents comarques per les quals transcorre, a més de ser una línia necessària per la vertebració i l’equilibri territorial i garantir una connexió digna a la Tour de Querol, actualment lamentable. Així mateix, es tracta d’una línia indispensable per la futura connexió amb Andorra, qüestió clau tant per la ciutat de Ripoll com per la resta de la comarca del Ripollès.

La moció recorda que en una època fortament marcada per la sostenibilitat i l’eficiència energètica, la R3 de rodalies és un servei imprescindible per la comarca del Ripollès marcat pels dèficits històrics d’inversions i manteniment que fan que avui en dia el trajecte sigui més llarg que a principis del segle XX. La línia entre Barcelona i Puigcerdà perd qualitat any rere any, malgrat que és un mitjà de transport fonamental i de vital importància per als usuaris.

Al llarg dels anys s’han fet reclamacions de forma reiterada per tal d’aconseguir el desdoblament de la via, per mantenir les inversions necessàries a les estacions i a les infraestructures, fet que Adif ha anat abandonant de forma progressiva. L’última demostració d’aquest fet ha estat la reducció de persones treballadores a la base de manteniment a Ripoll, que ha passat de 15 a 3, de manera que ha provocat un dèficit de personal de manteniment amb conseqüències com la recent incidència al pas a nivell al passeig Ragull de Ripoll que va afectar el servei durant tres hores, ja que al municipi no hi havia personal tècnic per solucionar-la.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Els veïns de Lilla tallen l’A-27 per exigir les indemnitzacions per les esquerdes

MONTBLANC
ciutat del vaticà

El papa frena els rumors sobre la seva salut amb la lectura d’una llarga homilia

barcelona
Societat

Mor Joan Nadal, empresari andorrà pioner en el sector del transport

URBANISME

Rubí invertirà més d’un milió d’euros per renovar el clavegueram de dos carrers

RUBÍ
MEDI AMBIENT

El temporal Nelson es “menja” part de la platja de Sant Sebastià de Barcelona

BARCELONA
SOCIETAT

Marxen de l’edifici ‘El Barco’ d’Esplugues els dos últims veïns que hi quedaven

ESPLUGUES DE LLOBREGAT
economia

L’IVA del gas deixa de ser reduït i torna al 21% a partir de dilluns

barcelona
SOCIETAT

Els taxis de Sitges s’adhereixen al servei conjunt del Garraf

Sitges
transports

Tallada la L4 del metro entre les estacions de Bogatell i la Barceloneta

Barcelona