Societat

Èxit de visitants a la Fira del Torró d’Agramunt amb una vintena de novetats

El torró de xupa-xup, de pernil ibèric, l’umami de cacau o el cruixent de mandarina, algunes de les creacions que s’han presentat

La 34a Fira del Torró d’Agramunt (Urgell) tanca aquest diumenge la darrera jornada del certamen amb èxit de visitants i amb les entrades de les sessions a les diferents aules exhaurides. Milers de persones han passejat pels diferents espais de la fira i han aprofitat per comprar el producte estrella del municipi. Unes compres que serveixen per encarar el període nadalenc i que han contrastat amb les temperatures atípiques per a aquesta època de l’any, que s’han enfilat fins prop dels 30 graus i que han dificultat que el producte es mantingui en bones condicions.

Aquest any el certamen ofereix una vintena de noves creacions torronaires, com el torró de xupa-xup, de pernil ibèric, d’umami de cacau o de cruixent de mandarina, entre d’altres.

La Fira del Torró és el tret de sortida de la campanya dels torronaires d’Agramunt i aprofiten per donar a conèixer les novetats tot i que els clàssics sempre s’acaben venent perquè no falten mai a cap taula per Nadal. Virginias presenta l’umami de cacau i el torró cruixent de mandarina, dues novetats de la seva gamma ’Sublim’, la més artesana.

Altres firmes d’Agramunt com Torrons Vicens presenten enguany fins a 10 noves creacions de torró, algunes de ben sorprenents com el torró de xupa-xups, de pernil ibèric, massapà de mandarina i yuzu, litxi i gerds amb pètals de rosa o praliné de coco amb dolç de pinya.

Àngel Velasco, propietari de Torrons Vicens, explica que és de les vegades que més novetats presenten en el marc de la Fira del Torró d’Agramunt. Afegeix que les idees per a les noves creacions es pensen amb un any d’antelació i enguany han decidit treure totes les que havien pensat sense deixar-ne cap de “guardada al calaix”.

Velasco remarca que cada vegada més es consumeixen torrons durant tot l’any i això fa que les empreses torronaires del municipi urgellenc deixin de ser tant estacionals. Torrons Vicens té una cinquantena de botigues obertes arreu del territori que funcionen durant tot l’any i a més a més a països com Mèxic, França i als Emirats Àrabs. A l’estranger el torró deixa de ser un producte de Nadal i es converteix en un dolç més, segons Velasco.

Per últim, Velasco assenyala que al contrari de sectors com el de l’oli d’oliva que està patint un important encariment del preu de venda al públic, les matèries primeres per elaborar el torró han mantingut preus com els de l’any passat i per tant això no repercutirà a la butxaca del consumidor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Més de quaranta activitats en la 7a edició de la Fira del Tap i el Suro

CASSÀ DE LA SELVA
SOCIETAT

Protecció Civil activa el pla Inuncat per pluges intenses aquesta nit

Barcelona
SERVEIS

El servei metropolità de bicicleta compartida suma més de dos milions de viatges

Barcelona
INFRAESTRUCTURES I SERVEIS

Inauguren la nova terminal del Port de Tarragona que pot assumir tres creuers a la vegada

Tarragona
INFRAESTRUCTURES I SERVEIS

Renfe oferirà 400 trajectes diaris en bus per garantir la mobilitat de l’R4 i l’R8

Barcelona
SOCIETAT

El reallotjament de veïns de Sant Roc s’acaba 24 anys després

Badalona
INFRAESTRUCTURES

Unes obres a l’L2 del metro anul·laran el servei entre les estacions de Clot i la Pau

Barcelona
sOCIETAT

La Fira Argillà d’Argentona fa el pas a festival amb la República Txeca com a convidada

Argentona
societat

Girona acull el lliurament dels Premis Solidaris ONCE Catalunya 2024

girona