Infraestructures i serveis

El president de Renfe diu que vivim una “època daurada” del servei ferroviari

Admet marge de millora de la xarxa amb “complexitat” de Rodalies a Catalunya i vaticina millores en poc més d’un any

En plena efervescència de les demandes del traspàs integral de Rodalies en les negociacions per la investidura del Pedro Sánchez com a president espanyol, el president de Renfe, Raül Blanco, ha assegurat avui a Tarragona que el ferrocarril viu una “època daurada” gràcies a l’eficiència dels serveis i a la seva connectivitat, si bé ha assegurat que hi ha “marge de millora” amb incidències a Rodalies.

Blanco ha exposat que els índexs de puntualitat i satisfacció dels usuaris estan a l’alçada de la situació ferroviària a d’altres punts d’Europa i ha defensat que Catalunya és la tercera regió del continent amb millor connectivitat.

Blanco ha lamentat que “centrar” en Rodalies “el focus mediàtic no és positiu”, just un altre dia en el que s’han registrat incidències i s’ha tallat l’R3 entre Ripoll i Planoles per una avaria. “La xarxa a Catalunya és molt complexa i els trens de mitjana distància, els de llarga distància i les mercaderies comparteixen infraestructures. Cal tenir consciència que estem invertint”, ha argumentat el màxim responsable de Renfe, que ha exposat que el pressupost entri 2020 i 2025 és de 4.622 milions d’euros.

Unes millores en el servei que, segons Blanco, es començaran a notar d’aquí a “un any i poc, i no d’aquí quatre o cinc”, segons recullen les agències. “En el transport ferroviari de mercaderies sí que estem endarrerits i, per tant, és important que continuem potenciant-lo”, ha lamentat el president de la companyia, en la 22a Jornada Gresol, dedicada a l’impuls de la indústria a Tarragona. “En un any tindrem nous trens, molts trams del corredor mediterrani, necessaris per a la competitivitat de Catalunya i Tarragona”, ha afirmat.

També ha defensat que la puntualitat dels serveis es xifra en el 93%, segons les darreres dades d’un estudi europeu. “Superem algunes àrees metropolitanes europees, són puntualitats molt situades en l’àmbit de la mitja espanyola i europea”, ha valorat respecte a les queixes dels usuaris per les últimes incidències.

Pel que fa a la situació de Tarragona, Blanco ha calculat que el pressupost de la companyia a la província ha arribat als 175 milions d’euros mitjançant inversions directes i 347 milions mitjançant accions transversals.

A més, ha apuntat que la demanda del servei a Tarragona ha crescut durant els darrers trimestres, i ho ha fet per sobre de la mitjana d’Espanya. Blanco també ha celebrat el projecte de l’estació intermodal que es construirà a prop de l’aeroport de Reus: “És un dels elements de futur i estructurarà la circulació ferroviària al Camp de Tarragona”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Ports crea un punt d’evacuació per a emergències al port de l’Estartit

TORROELLA DE MONTGRÍ

L’alerta pel vessament de fuel al Port de Barcelona es mantindrà tot el dia

Barcelona
successos

Els detinguts per gihadisme feien propaganda en més de 30 idiomes

salt
Estats Units

El Suprem revoca la prohibició de la peça que fa d’un rifle una metralladora

Barcelona
grècia

Grècia lluita contra diversos incendis afavorits per les altes temperatures

barcelona
ADMINISTRACIONS

Riudecols, obligat a fer talls puntuals d’aigua per la sequera

Riudecols
MEDI AMBIENT

La pluja no estalvia una campanya forestal “molt complicada” al Camp de Tarragona

Reus
EDUCACIÓ

Pineda demana vint places més de llar d’infants per atendre l’augment de l’I2

Pineda de Mar

Enderrocaran el convent de les carmelites descalces per fer-hi pisos de luxe

girona