Infraestructures i serveis

barcelona

Nou impuls en les obres de l’L9 del metro al pas per la Sagrera

La Generalitat ha posat a licitació les obres per fer la connexió del ramal nord de les línies del metro L9/L10 amb el futur tram central a la zona del macropou de la Sagrera, a la ciutat de Barcelona. Un nou impuls al projecte per millorar la mobilitat de la ciutat i que contribuirà, a més, a generar nous espais públics.

Coincidint amb l’anunci de la licitació, la consellera de Territori, Ester Capella, va visitar ahir la zona juntament amb la primera tinenta d’alcaldia de Barcelona, Laia Bonet. Segons la consellera, la voluntat de les administracions públiques és finalitzar les obres i reforçar el transport públic a la regió metropolitana de la capital catalana.

El macropou, que es va obrir fa vint anys, està situat entre l’estació de metro Onze de Setembre i la futura estació de Sagrera Alta Velocitat de les línies L9/L10 del metro. Les obres per cobrir el tram que és al descobert, amb una profunditat de 30 metres, s’allargaran 46 mesos i tenen un pressupost de 20,3 milions d’euros. Aquest pou, on conflueixen dos túnels –el de l’L9/L10 i el d’un tram de la futura prolongació de l’L4 entre la Pau i la Sagrera–, ocupa una superfície d’uns 5.300 m².

La consellera ha valorat que l’actuació permetrà “recollir” l’entorn i recuperar un espai “per al barri, districte i ciutat”.

Un 70% del tramvia executat

La connexió del tramvia per la Diagonal avança i s’ha executat un nou tram entre Glòries i el carrer Verdaguer. Ahir es va fer l’última soldadura a les vies d’aquest tram, fins a la confluència de la Diagonal amb el passeig de Sant Joan. Així culmina un procés d’unió engegat a principis d’any en què s’han fet pràcticament un centenar d’aferraments al llarg del traçat.

El director tècnic de l’àrea de Mobilitat de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, Lluís Alegre, calcula que aquest tram entrarà en funcionament en el segon semestre del 2024, però sense concretar cap data. A partir d’ara els esforços se centraran a completar la infraestructura ferroviària i col·locar les catenàries, que aniran soterrades. També caldrà instal·lar el sistema de comunicació i senyalització. Segons indiquen els tècnics, l’obra ferroviària actualment està al 70% de la seva execució.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Pas endavant de l’art tèxtil de Qstura amb el trasllat a la Gassol-Monar

salt

Carles Sala i Metges pel Català reben els 38ns Premis de l’ADAC

GIRONA
SALUT

Principi d’entesa perquè l’Hospital de Mataró no tanqui pediatria a l’estiu

Mataró
SOCIETAT

En custodia un serval que va atacar un gos i un gat d’una casa de Canet

Canet de Mar
estats units

Bisbes catòlics demanen perdó per crear “traumes” a indígenes

barcelona
MEDI AMBIENT

Campanya de les ZBE a les poblacions de més de 20.000 habitants

Barcelona
SOCIETAT

El 2023 es va tancar amb 25 morts a les platges i 11 més a les piscines

Barcelona
URBANISME

El govern compra dos solars a Parets per construir 116 pisos assequibles

Parets del Vallès

Ports crea un punt d’evacuació per a emergències al port de l’Estartit

TORROELLA DE MONTGRÍ