Infraestructures i serveis

mobilitat

Palafrugell assajarà a l’estiu un futur servei de bus estable amb Calella i Llafranc

El govern de Palafrugell i Sarfa negocien posar en marxa un servei de bus estival que perdrà el caràcter exclusivament turístic del Julivia, però garantirà la connexió entre el centre de Palafrugell i els nuclis litorals de Calella i Llafranc els mesos de juliol i agost. El servei substituirà l’experiència del Julivia, que l’any passat va arribar a les 10 temporades enllaçant també Tamariu i amb un autobús descapotat que circulava cada 90 minuts. L’objectiu, ara, segons explica l’alcalde, Juli Fernández, és donar servei a turistes i segons residents, però també a treballadors i a veïns que vulguin anar a la platja sense necessitat de cercar aparcament.

La freqüència prevista entre l’1 de juliol i el 31 d’agost és d’un servei cada trenta minuts, amb un preu per bitllet senzill que estaria al voltant dels 2 euros. L’alcalde argumenta que suposaria una ampliació del servei actual, i amb una tarifa més reduïda respecte als 6,50 euros diaris, sense límit d’ús, que afavoria el bus turístic. Però pensen en els treballadors i sospesen la introducció de tarifes reduïdes per a l’ús habitual durant els dos mesos.

Prova pilot

El servei de bus urbà permanent durant tot l’any, però, ha estat una de les propostes de Fernández els darrers anys, i més ara que la implantació de la zona de baixes emissions (ZBE), amb més de 20.000 habitants, pica a la porta. Per l’alcalde, abans del 2026 haurien de tenir definits itineraris, horaris i tarifes per a un servei de bus urbà que, a més de Palafrugell i els nuclis principals del litoral, connectés “també diferents equipaments públics tot l’any, amb freqüències de pas d’entre 30 i 40 minuts”. En paral·lel, les altres accions passen per reduir la presència de vehicles en determinades zones, com ara el nucli antic i les zones del litoral, tot potenciant aparcaments dissuasius que permetin acabar d’arribar a peu a destí.

Des de l’oposició d’ERC, la portaveu, Mònica Alcalà, alerta que el bus urbà deixarà de banda aquest estiu Tamariu, que és “el menys accessible a peu o en bicicleta”. I creu que també l’àmbit de Llofriu, a l’interior, ha de quedar cobert pel futur sistema de transport públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

successos

Els detinguts per gihadisme feien propaganda en més de 30 idiomes

salt
Estats Units

El Suprem revoca la prohibició de la peça que fa d’un rifle una metralladora

Barcelona
grècia

Grècia lluita contra diversos incendis afavorits per les altes temperatures

barcelona
ADMINISTRACIONS

Riudecols, obligat a fer talls puntuals d’aigua per la sequera

Riudecols
MEDI AMBIENT

La pluja no estalvia una campanya forestal “molt complicada” al Camp de Tarragona

Reus
EDUCACIÓ

Pineda demana vint places més de llar d’infants per atendre l’augment de l’I2

Pineda de Mar

Enderrocaran el convent de les carmelites descalces per fer-hi pisos de luxe

girona
SOCIETAT

Buseu, el poble abandonat del Pallars que serà reconstruït per fer-hi ecoturisme

Baix Pallars
SOCIETAT

Trenta-tres patinets elèctrics denunciats en una setmana a Lleida

Lleida