Societat

aeroports

El Prat guanya quasi cinc milions de passatgers

44 milions de persones van enlairar-se o aterrar l'any passat a l'aeroport barceloní

Reus va créixer del 16%

L'aero­port del Prat con­ti­nua crei­xent sense atu­ra­dor. El desem­bre pas­sat es va sal­dar amb un trànsit de tres mili­ons de pas­sat­gers, els quals sumats als de la resta del 2016 repre­sen­ten la xifra rècord de 44,1 mili­ons de per­so­nes que durant un any han ater­rat o s'han enlai­rat de les seves pis­tes. La xifra implica un crei­xe­ment de l'11% en relació al 2015 i en ter­mes abso­luts un aug­ment de quasi cinc mili­ons de pas­sat­gers.

Les dades de tot el 2016 difo­ses ahir per Aena es com­ple­ten amb les 307.864 ope­ra­ci­ons d'avi­ons que va tenir el Prat, amb un crei­xe­ment del 6,6%. L'aero­port de Bar­ce­lona és el segon de l'Estat espa­nyol, només superat pel de Bara­jas, que durant l'any pas­sat va regis­trar el pas de 50,4 mili­ons de pas­sat­gers.

Les dades d'Aena també con­fir­men la tendència de pèrdua de pas­sat­gers que arros­sega l'aero­port de Girona en els últims anys. L'any pas­sat van pas­sar per les ins­tal·laci­ons de Vilobí d'Onyar poc més d'1,7 mili­ons de pas­sat­gers, amb un des­cens del 6,2%. Tot i això acon­se­gueix ate­nuar un des­cens que el 2014 va ser del 21% i el 2015 de quasi el 18%.

A l'altre cos­tat de la moneda hi ha l'aero­port de Reus, que sí que ha acon­se­guit inver­tir la dinàmica nega­tiva dels últims anys. L'any pas­sat hi van pas­sar 817.000 per­so­nes, fet que sig­ni­fica créixer del 16% en relació al 2015 i l'acosta a la xifra d'usu­a­ris del 2014, quan va arri­bar a 850.000.

El crei­xe­ment de pas­sat­gers del Prat s'explica per la cada cop més impor­tant acti­vi­tat de les com­pa­nyies de baix cost, sobre­tot Vue­ling, Rya­nair i Easy­jet, així com el cons­tant dego­teig de grans com­pa­nyies que fan vols transoceànics i que inclo­uen Bar­ce­lona en les seves rutes.

Aquest incre­ment de pas­sat­gers ha des­fer­mat en els últims temps el debat sobre el risc de satu­ració del prin­ci­pal aero­port de Cata­lu­nya. El pla direc­tor pre­veu que en l'horitzó del 2025 s'arribi a un límit de 55 mili­ons, per tant encara hi ha marge per créixer, sobre­tot si es té pre­sent que la ter­mi­nal olímpica, la T1, tre­ba­lla per sota de la seva capa­ci­tat. Ara bé, per assu­mir més trànsit i més pas­satge les com­pa­nyies hau­rien de modi­fi­car hàbits i accep­tar volar en hores menys comer­ci­als, com per exem­ple a la nit.

Actu­al­ment, l'aero­port de Bar­ce­lona fun­ci­ona amb només dues de les tres pis­tes a causa de les obres de man­te­ni­ment que es fan a la pista prin­ci­pal, que es va tan­car dimarts pas­sat per dur-hi a terme les fei­nes d'asfal­tatge. El tall s'allar­garà fins al 5 de febrer.

LES XIFRES

4.414
persones
van passar l'any passat per l'aeroport de Sabadell, 10,9% més que durant el 2015.
95
passatgers
van passar l'any passat per l'aeroport d'Osca, el menys utilitzat de tots els que pertanyen a Aena.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.