Societat

Monbus atribueix el foc de l’autocar a un curtcircuit

Monbus Hispano Igualadina assegura que el vehicle havia passat tots els controls i estava al dia en el seu manteniment

És el tercer autobús de la companyia que s’incendia des del 2012

L’autobús que es va incendiar dissabte al matí en ple nucli urbà del Bruc va tenir “una més que probable avaria accidental i fortuïta a causa de un curtcircuit”. Així ho assegura un informe pericial, realitzat per Pertia Peritos e Ingenieros SL i que va difondre ahir l’empresa Monbus Hispano Igualadina.

La companyia reivindica que aquesta diagnosi avala “el correcte estat de conservació i manteniment del vehicle, d’acord amb el que estableix el fabricant segons el quilometratge”.

Fonts de Monbus hi afegeixen que l’autocar havia passat sense incidències ressenyables totes les inspeccions tècniques preceptives de la seva curta vida –tenia només tres anys– i l’última ITV la va realitzar fa tan sols dos mesos i mig. El vehicle estava “al corrent del manteniment preventiu prescrit pel fabricant”.

L’empresa gallega assegura que la Comisión de Ética y Cumplimiento Normativo de Transmonbus SL, un òrgan extern que audita l’activitat de l’empresa, ratifica que l’empresa “va complir escrupolosament tots els protocols fixats per a aquest tipus de sinistres, tant preventius com de resposta”.

Aquesta comissió puntualitza també que la probabilitat que es produís un incident com el de dissabte “és baixíssima”.

Tot i això, el de dissabte és el tercer autobús de Monbus Hispano Igualadina que té un incendi de consideració en els darrers anys. El primer es va cremar el 2012, en ple servei, a l’autovia A-2 al Bruc. El març del 2015, un autobús que cobria la línia Igualada-Tarragona es va cremar parcialment a Valls. En cap dels casos hi va haver ferits.

LA DATA

01.06.12
es va cremar
un altre autobús de la companyia, en ple servei i també al Bruc.

En plena auditoria del servei

El Departament de Territori i Sostenibilitat desenvolupa des de fa algunes setmanes, a través de l’Autoritat del Transport Metropolità, una auditoria del servei a la línia Igualada-Barcelona que haurà de donar, en un termini de mig any, una bateria de propostes per revertir les deficiències. El compliment dels horaris i l’estat dels vehicles centren les endèmiques queixes dels usuaris. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, assegurava el mes de març que aquesta era: “La darrera oportunitat que donem a la concessionària per revertir el servei.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.