Societat

Una nova xarxa garantirà la connexió a internet i la cobertura de telefonia a divuit pobles de l'Alt Empordà

El consorci Salines Bassegoda ha engegat un projecte per millorar les comunicacions de divuit pobles de l'Alt Empordà. En concret, s'ha instal·lat una xarxa sense fil de baix cost –conegut com a tecnologia WiMAX– que garantirà la connexió a internet i la cobertura de telefonia en punts on fins ara no arribava, especialment en masies aïllades.

A banda de facilitar l'accés a internet a un cost baix, aquest projecte també permetrà interconnectar els ajuntaments que formen part de l'ens. A més, possibilitarà la creació de serveis assistencials, com ara un sistema d'alerta per a gent gran o teleseguiment de pacients per evitar desplaçaments als centres sanitaris. També facilitarà la creació dels sistemes de videovigilància de zones forestals o la creació de rutes turístiques interactives.

El projecte, que impulsa el consorci i que ha desenvolupat el grup Megatró, ha suposat una inversió de 194.000 euros.

14.000 habitants

El projecte beneficiarà els municipis d'Agullana, Albanyà, Avinyonet de Puigventós, Biure d'Empordà, Boadella i les Escaules, Cabanelles, Cistella, Darnius, la Vajol, Lladó, Llers, Maçanet de Cabrenys, Navata, Pont de Molins, Sant Llorenç de la Muga, Terrades i Vilanant, a més de Vilafant, que s'ha sumat a la iniciativa. En total, prop de 14.000 habitants es beneficiaran del servei.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
sequera

"F*c off": la campanya contra incendis recrimina les imprudències

barcelona

Unió de Pagesos demana que s’executi les mesures per reduir els senglars a Girona

girona

La Fiscalia de Medi Ambient també denuncia el govern per la cimentera de Montcada

MONTCADA I REIXAC

Quickchef arriba als 20 anys oferint solucions als negocis hotelers amb aliments de 5a gamma

girona

La Creu Roja ha atès 3.869 refugiats ucraïnesos el 2022 a Girona

girona

Acord “històric” per incrementar les tarifes dels serveis socials un 9% en dos anys

barcelona

Tretze entitats s’alien en la Xarxa d’Innovació en Salut de Girona

girona
PAÍS BASC

Activat el protocol per un possible cas d’ebola en un hospital de Sant Sebastià

BARCELONA
SALUT

Tornen les urgències al CAP Alfons Moré de Salt

salt