Societat

El món casteller celebra la seva nit

La XII Nit de Castells premia la trajectòria castellera de l’excap vilafranquí Melilla i Reus com a plaça castellera

Qui va can­viar com­ple­ta­ment la men­ta­li­tat dels Cas­te­llers de Vila­franca, quan va acce­dir al càrrec de cap de colla dels verds (1995), Fran­cesc Moreno Meli­lla, va ser guar­do­nat amb el premi Tra­jectòria Cas­te­llera, un dels més espe­rats dels que es van ator­gar ahir al ves­pre en la XII Nit de Cas­tells, la gala anual del món cas­te­ller, al cen­tre cul­tu­ral de Valls. La gala, l’orga­nitza la Revista Cas­tells en col·labo­ració amb l’Ajun­ta­ment de Valls, la Xarxa de Comu­ni­cació Local i TAC 12, les dues cade­nes que la van eme­tre.

La plaça del Mer­ca­dal de Reus va rebre el premi Plaça de l’Any, en reco­nei­xe­ment a la gran diada que s’hi va viure (el 7 d’octu­bre), amb el 4 de 10 (Vella) i la torre de 8 neta (Vila­franca) des­car­re­gats. A més, els Cas­te­llers de Sant Cugat van ser dis­tin­gits com a Colla de la Tem­po­rada, “per l’espec­ta­cu­lar salt de qua­li­tat que han dut a terme”, segons el jurat, for­mat per mem­bres de les colles de gamma extra.

Hi va haver una llarga sèrie de guar­dons més (fins a 14), entre els quals el premi a la ini­ci­a­tiva social al men­ja­dor social de la Colla Joves Xiquets de Valls, que va per­me­tre ofe­rir aquest Nadal 30 beques men­ja­dor a infants amb risc d’exclusió social, i el premi Espe­cial Nit de Cas­tells als Cas­te­llers de Madrid (una colla en fase de for­mació) “per difon­dre els cas­tells i la cul­tura cata­lana a Madrid”, segons els orga­nit­za­dors.

La XII Nit de Cas­tells va tenir l’assistència de més de 450 con­vi­dats, per­so­nes i pro­fes­si­o­nals rela­ci­o­nats amb el món cas­te­ller i les dele­ga­ci­ons de 87 colles cas­te­lle­res.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia