Societat

S’aixeca parcialment el secret de sumari dels atemptats del 17-A a Barcelona i Cambrils

El jutge de l’Audiència Nacional accepta que els ajuntaments dels dos municipis es personin en la causa però ho denega al de Ripoll

El jutge de l’Audiència Naci­o­nal Fer­nando Andreu ha aixe­cat par­ci­al­ment el secret de sumari de la inves­ti­gació dels atemp­tats del 17 d’agost a Bar­ce­lona i Cam­brils, segons han indi­cat a l’ACN fonts jurídiques. El magis­trat, però, manté secre­tes les peces de la causa que fan referència a infor­mació rela­ci­o­nada amb entra­des i regis­tres, comu­ni­ca­ci­ons telefòniques, pro­tecció de tes­ti­mo­nis i comis­si­ons rogatòries. Andreu ha accep­tat que els ajun­ta­ments de Bar­ce­lona i Cam­brils es puguin per­so­nar a la causa, però ho ha dene­gat als de Ripoll.

Entre la docu­men­tació que es fa pública hi ha 21 volums que estan digi­ta­lit­zats. També hi ha 4 DVD amb imat­ges dels acu­sats mani­pu­lant explo­sius i altres que mos­tren l’atro­pe­lla­ment a la Ram­bla de Bar­ce­lona. El jutge per­metrà a les parts visu­a­lit­zar aquests DVD a les parts a la Secre­ta­ria de l’Audiència Naci­o­nal, amb l’expressa pro­hi­bició de poder fer cap còpia per evi­tar-ne la seva difusió.

La inter­lo­cutòria d’aixe­ca­ment par­cial del sumari també cita a decla­rar dilluns vinent a dos tes­ti­mo­nis pro­te­gits a les 10.30 hores.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia