Societat

La marxa lenta de camions complica l’operació sortida

Els transportistes es queixen que en alguns trams els obliguen a deixar carreteres gratuïtes per autopistes

Les marxes lentes de camions van complicar ahir l’operació sortida del pont de la Puríssima i van causar algunes retencions, segons el Servei Català de Trànsit (SCT). Tot i que les marxes lentes van ser menys de les que es preveia en un primer moment, més de cent camions tarragonins i una trentena de Lleida van causar cues. També a Girona l’associació d’empresaris del transport Asetrans van donar llibertat als transportistes per fer un marxa lenta en qualsevol via. Com s’havia recomanat, alguns vehicles van circular a la meitat de la marxa durant trenta minuts.

A Tarragona hi va haver cues de tres quilòmetres a Bellvei i de quatre a l’autovia A-7 a Tarragona, els punts on havien estat citats. També estaven citats a Alcanar, però en aquest punt es va desconvocar la marxa per falta de resposta.

Els transportistes de Lleida estaven cridats a disminuir la marxa en qualsevol carretera, a la meitat més cinc quilòmetres per hora del límit establert i sempre en vies amb visibilitat. Trenta camions van sortir a les 16.35 hores del polígon industrial el Segre de Lleida i van circular lentament per l’Ll-11 i, posteriorment, per l’A-2 fins a la sortida d’Alpicat, d’on van retornar a la capital del Segrià. La protesta, que es va fer enmig d’una densa boira, va ocasionar retencions de trànsit a l’autovia. Convocats per l’Associació Empresarial de Transports de Mercaderies per Carretera de Lleida (Asotrans Lleida), van voler expressar d’aquesta manera el seu rebuig per la mesura que els obliga en certs punts a desviar-se obligatòriament per l’autopista.

Les noves mesures de seguretat imposa als camioners l’obligació de desviar-se de l’N-340 a l’AP-7 i de l’N-240 a l’A-2 amb peatges bonificats al 50% per reduir la sinistralitat d’aquestes carreteres. La FEAT reclama la gratuïtat del peatge per als trànsits obligats per l’autopista i, en el pitjor dels casos, una compensació mínima del 75%, com passa a la Rioja. També vol una resolució per als transports especials per tal que puguin continuar amb l’operativa actual, eliminar l’obligació de fer entrades i sortides no necessàries per poder ser bonificat, adequar accessos, rotondes i colls d’ampolla i resoldre la “insuficient capacitat” de les àrees de l’autopista. Els camioners demanen que no ELS criminalitziN per la sinistralitat i que es facin les infraestructures pendents i es millorin les actuals.

El conseller de Territori, Damià Calvet, va assegurar ahir en una visita a Tarragona que hi ha un “diàleg” fluid amb els transportistes, va negar que se’ls criminalitzi i va dir que “la prioritat és la seguretat”.

El president de la FEAT, Josep Lluís Aymat, va assegurar que hi ha detalls per negociar amb Foment, entre els quals la petició de bonificació total, i no va descartar més mobilitzacions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Colles de 9: un bon any

Barcelona
SEBASTIAN MAZZOLA
XEF DE “THE BARCELONA EDITION”

“Catalunya competeix pel que fa a gastronomia amb el món”

BARCELONA

L’incompliment de l’Estat fa rebrotar el conflicte dels examinadors de trànsit

barcelona

Baixa la mitjana d’edat dels ludòpates en tractament

salt
Societat

Provant la fortalesa de pagès

Cruïlles
Societat

Línia directa de denúncia

girona

Tothom té dret a una llar segura

girona

Aturat i sense papers

Necessitat alimentària