Societat

Societat

Línia directa de denúncia

L’Ajuntament de Girona aposta pel WhatsApp com a canal de queixes

Fa un any que n’existeixen per a neteja i seguretat amb les entitats veïnals i ara se n’obrirà un per als discapacitats

L’ Ajuntament de Girona està apostant per l’ús de l’aplicació de missatgeria instantània WhatsApp com a instrument perquè les denúncies ciutadanes de les entitats de la ciutat arribin de manera ràpida als responsables d’alguns determinats serveis. A diferència de la bústia d’avisos al web municipal, no es tracta d’un servei universal, on hi pot accedir qualsevol ciutadà, sinó que en aquest cas només el poden usar determinades persones de les associacions gironines. El gran avantatge és que els missatges arriben directament als responsables dels serveis i aquests saben que són queixes fiables perquè arriben de persones “prèviament autoritzades”. El vicealcalde i regidor de Sostenibilitat i Seguretat, Eduard Berloso, explica que fa poc més d’un any que el mètode s’utilitza amb les associacions de veïns dels diferents barris de la ciutat tant en la taula de neteja com en la de seguretat. “Cada barri té un número de WhatsApp en què les persones autoritzades per l’associació poden passar un missatge amb foto quan observen algun problema de neteja i jardineria, i automàticament el responsable els contesta dient-los quina prioritat hi donen”, explica Berloso, que concreta que els nivells de prioritat són quatre: “El nivell A vol dir que en unes hores ha de quedar resolt; en el B hi ha unes hores més de marge; el C, que entra per la bústia d’avisos, i el D, que el problema exposat no és competència d’aquesta àrea.” El mateix sistema, “calcat”, s’usa en seguretat, amb fil directe amb el sergent responsable.

El consistori està tan satisfet del sistema que d’aquí a pocs dies obrirà un nou número de WhatsApp perquè també tinguin un canal directe el col·lectiu de persones discapacitades. La idea va sorgir arran de la iniciativa de l’associació Multicapacitats, que ha emprès una campanya a les xarxes socials per denunciar cotxes mal aparcats i altres obstacles que es troben en la seva vida diària. Així, des de fa unes setmanes, pengen imatges d’infraccions a les xarxes socials amb l’etiqueta #doitbetterplease. L’objectiu és sobretot de conscienciació. Paral·lelament, Berloso es va comprometre amb l’associació de posar-los una línia especial de WhatsApp “com a sistema més pràctic perquè no s’haguessin d’identificar cada vegada”. Ho pensa posar en marxa abans de final d’any. “Les persones que autoritzi l’associació tindran una aplicació per la qual enviaran també foto i adreça i automàticament la policia podrà actuar”, assenyala el regidor, que remarca: “Serà un sistema molt ràpid i la policia també actuarà amb tota la rapidesa possible.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró