Societat

Moda

La 080 fa pedagogia

La dissenyadora Sonia Carrasco recorda el cost real de la roba i els efectes sobre el medi ambient de no tenir una producció controlada

El futurisme, el posthumanisme i la tecnologia inspiren les col·leccions per a l’estiu del 2020

“Una samarreta no pot costar 3 euros.” Ho va dir ahir la jove dissenyadora Sonia Carrasco, el dia en què s’estrenava a la passarel·la 080, presentant la seva pròpia firma després de passar per Zara, Alexander McQueen i Céline. Carrasco va defensar una nova forma de creació de moda que sigui realment sostenible i va voler cridar l’atenció del consumidor recordant què vol dir que es puguin comprar peces de roba a preus molt baixos. En aquest sentit va destacar la importància de “fer pedagogia amb el consumidor” sobre el cost real de les peces i la seva empremta ecològica. “Cal ser conscient del treball que hi ha darrere de cada peça i dels efectes sobre el medi ambient de no tenir una producció controlada”, va dir la jove dissenyadora, que va lamentar que algunes grans cadenes diguin que són sostenibles “a la lleugera” i sense saber “què significa això realment”. La seva nova col·lecció, Illa de Plàstic, porta, precisament, el lema de “No et deixis enganyar”, i aposta per aquesta coherència amb el medi ambient a base de teixits naturals com ara el cotó, però també de materials reciclats com ara el plàstic que s’acumula als oceans.

En la segona jornada ahir de la passarel·la 080, a més de Carrasco es va poder veure la proposta de Killing Weekend, la marca de moda urbana que proposa, amb la col·lecció Climb, línies geomètriques i estructurals que s’uneixen per formar peces que no es vinculen amb conceptes de talla o sexe.

D’impacte va ser la proposta Nous Nike, que Nous Étudion ha fet amb Nike, inspirada en la naturalesa espacial, la gravetat zero i la sensació de viure flotant. La fusió de materials tecnològics amb el treball artesanal genera una nova mirada sobre peces futuristes atemporals i funcionals. També es van veure les col·leccions de cara a l’estiu del 2020 d’Aubergin (Anna Uimonen i Nevean Holmes), titulada Alter Ego; la de Mans Concept& Menswear (Jaime Álvarez), titulada Nigth in Vienna; la proposat posthumanista de Txell Miras, i la col·lecció Cotton Club, de Menchen Tomas.

Per cert, la fashion start-up B-Come i la marca d’ulleres de sol Sea2See van ser els dos projectes guanyadors de la 5a edició del 080 Investor Day, el fòrum d’inversió internacional de la indústria de la moda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

Estudien construir un centre de processament de dades al subsòl de La Sagrera

Barcelona
SANTA COLOMA DE FARNERS

El BOE publica la proposta alternativa del ramal de la MAT fins a Riudarenes

SANTA COLOMA DE FARNERS
SOCIETAT

Glaceres que es desfan als soterranis de la Catedral per Temps de Flors

girona
QUART

La Festa del Fang s’avança al maig i amplia les activitats a tot el mes

QUART
societat

El Zoo provarà un sistema de filtres naturals per reutilitzar aigua

Barcelona
Urbanisme

Les obres de les Cales s’acabaran abans de l’estiu

Mont-roig del Camp
comerç

Barcelona és la capital amb més densitat comercial d’Europa

Barcelona
Estat Francès

Cauen les pales del Moulin Rouge

Barcelona
LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER